به گزارش خبرنگار ایرنا ، هوشنگ بازوند عصر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران گیلانغرب به منظور بررسی مسایل و مشکلات مناطق زلزله زده این شهرستان افزود: زلزله 7 و سه دهم ریشتری پارسال غرب کرمانشاه تاکنون در مجموع بیش از 10 هزار میلیارد تومان برای دولت بار مالی داشته است.
وی اظهار داشت: به صاحبان خودروهای خسارت دیده در جریان زلزله پارسال غرب کرمانشاه تسهیلات چهار درصد پنج میلیون تومانی پرداخت می شود.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه ، با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات و رسیدگی به معیشت و گرفتاری مردم آسیب دیده، گفت: مدیران با دست باز با مردم برخورد کنید و همه امکانات لازم را در جهت رفع مشکلات آنها فراهم نمایید.
بازوند، از تامین سه میلیارد تومان اعتبار استانی برای آغاز عملیات اجرایی جاده گیلانغرب به سومار از محور زله زرد خبر داد و تصریح کرد: 75 میلیارد تومان اعتبار این طرح به زودی از طریق کمیسیون مربوط در سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ خواهد شد.
وی گفت: تلاش همه عوامل اعم از امداد و نجات امنیتی و انتظامی و دستگاه های اجرایی که در زلزله اخیر به خوبی پای کار بوده اند قابل تقدیر است ضمن اینکه همراهی و همکاری خوب مردم با استقامت گیلانغرب نیز با وجود سختی ها و کمبودها ستودنی است.
نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین ، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی هم از زحمات استاندار و همه دستگاه های اجرایی و امدادرسانی قدردانی کرد.
فرهاد تجری با اشاره به اینکه زلزله اخیر مشکلاتی را برای 12 روستای مجاور کانون زلزله در شهرستان گیلانغرب و همچنین قصرشیرین ایجاد کرده است ، خواستار بسیج همه امکانات دستگاه های مرتبط به منظور رفع مشکلات مردم آسیب دیده با توجه به فصل سرما شد.
وی اظهار داشت: با پیگیری های انجام گرفته به زودی مشکلات عملیات گاز رسانی به 2 دهستان حومه و دیره در بخش مرکزی شهرستان گیلانغرب رفع شده و به زودی این طرح اجرایی خواهد شد.
نماینده مردم قصرشیرین ، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی ، همچنین بر سامان دهی راه های ارتباطی عشایری و کشاورزی شهرستان که در جریان زلزله اخیر به آن ها خسارت وارد شده، تاکید کرد.
فرماندار گیلانغرب هم با ارائه گزارشی از روند خدمات رسانی به هشت روستای محدوده کانون زلزله اخیر از توزیع چادر و اقلام و بسته های حمایتی 72 ساعته خبر داد.
کورورش محمودیان گفت: بلافاصله توزیع بسته های یک ماهه غذایی در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: برای بازسازی مناطق زلزله زده نیز تاکنون یک هزار و 450 واحد مسکونی تکمیل و تحویل مالکان شده است و کار بازسازی با سرعت در حال انجام است.
وی ادامه داد: تاکنون پرداخت تسهیلات برای سه هزار و 770 واحد تخریبی در مراحل مختلف نیز انجام شده و یا در حال تکمیل پرداخت است.
در زلزله 6.4 ریشتری شامگاه یکشنبه چهارم آذر غرب کرمانشاه 771 نفر مصدوم شدند.
سه هزار و 800 واحد مسکونی تاکنون از سوی 47 تیم ارزیاب از ستادهای معین در مناطق زلزله زده مورد ارزیابی قرار گرفته که در مجموع با توجه به بازسازی و تعمیر 80 درصد واحدهای مسکونی این مناطق، آسیب جدی به واحدهای مسکونی وارد نشده و 20 درصد واحدها در حد تعمیری هستند.
در 12 روستای اصلی کانون زلزله در شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب نیز ارزیابی ها انجام شده است و 160 واحد مسکونی در مجموع دچار خسارت شده اند که این واحدها همگی تعمیری هستند.
این زلزله پس لرزه زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته بوده که در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.