به گزارش خبرنگار ایرنا؛ فرمانداران در جلسه روز دوشنبه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران و استاندار در فرمانداری قصرشیرین تشکیل شد سخن می گفتند.
جهانبخش حیدری فرماندار دالاهو، مهمترین نیاز این شهرستان را اکنون بازسازی مرکز بستر درمان و تامین آب شرب منطقه با توجه به کدورت آب شرب شهر دالاهو و ریجاب اعلام کرد.
مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین نیز با اشاره به اینکه این شهرستان کانون اصلی زلزله دیشب بوده و بیشترین خسارت متوجه روستاهای این منطقه شده است، گفت: با توجه به سردی هوا ارزیابی ها از سوی بنیاد مسکن سریعتر انجام شود و اسکان موقت و اضطراری نیز مدیریت گردد.
محبت جمالی نیا فرماندار سرپل ذهاب نیز خواستار پیگیری جدی برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم شد و گفت: خوشبختانه روند فعالیت ها تاکنون به خوبی مدیریت شده است.
فرماندار گیلانغرب نیز گفت: امکانات شهرستان پاسخگوی نیاز اولیه درمان نبود و از این رو برای اعزام 12 مصدوم زلزله از مجموع 74 مصدوم به مراکز درمانی استان به چندین شهرستان همجوار برای تامین آمبولانس متوسل شدیم.
کوروش محمودیان افزود: اکنون سه دهستان این شهرستان درگیر کدورت آب است که شامل 90 روستا می شود و نیازمند آبرسانی با تانکر هستند.
نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به وسعت حادثه و متضرر شدن مردم، تاکید کرد که ارزیابی ها با دقت صورت گیرد.
فرهاد تجری افزود: از تلاش های همه مدیران و دستگاه های اجرایی و نظامی و انتظامی قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه مردم منطقه نیازمند کمک رسانی هستند از مسئولان خواست تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به کار بگیرند و تا رفع مشکلات همچنان در کنار آنها بمانند.
ساعت 20 و هفت دقیقه یکشنبه شب زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.
به گزارش ایرنا، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصرشیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب و 127 کیلومتری مرکز کرمانشاه رخ داده است.
این زلزله به حدی شدید بود که در تمام نقاط استان کرمانشاه احساس شد و اکثر مردم را به معابر عمومی و بوستانها کشاند.
مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت: پس از وقوع زمین لرزه 6.4 ریشتری یکشنبه شب سرپل ذهاب ، تاکنون 161 پس لرزه در استان به وقوع پیوسته است.
این زلزله پس لرزه زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته بوده که در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
3033/8066/3012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.