حجت الاسلام صادق ایرانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک سالروز ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، تقارن هفته وحدت و هفته بسیج را به فال نیک گرفت و آن را فرصت مناسبی برای بازخوانی پیام این مناسبت‌ها فراتر از نگاه شناسنامه ای دانست.
او با بیان اینکه سیره و مسلک بزرگان دین اسلام چراغ راه و الگویی برای کل جامعه بشری است، گفت: اگر نبی مکرم اسلام امروز حضور داشتند چه نسخه ای برای امت اسلامی می پیچیدند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که مهم‌ ترین مشکل فعلی امت اسلام، موضوع وحدت است.
این استاد حوزه علمیه افزود: با توجه به اینکه در زمان پیامبر(ص) تفکیکی بین مذاهب وجود نداشت، شاید نتوان به وضوح سنت ایشان در تعامل با برادران اهل سنت را برداشت کرد ، بنابراین راهکار این موضوع مراجعه به سلوک امام صادق (ص) است که زبان نبی اسلام و پیغمبر مجسم در زمان خویش بوده اند.
حجت‌الاسلام ایرانی با بیان اینکه امام صادق محور وحدت و مرجع علمی همه فرق و مذاهب بودند، اظهار کرد: بزرگان اهل سنت همواره از محضر امام ششم استفاده می کردند و ایشان هرگز کسی را از خودشان طرد نکردند.
او به احادیثی از امام صادق در باره برادران اهل سنت اشاره و عنوان کرد: این امام معصوم می‌فرمایند اگر کسی پشت سر امام جماعت اهل سنت (به تعبیر امروز) نماز بخواند مانند کسی است که در صف اول پشت سر پیامبر نماز خوانده است. امام صادق همچنین پیروان خویش را به شرکت در مراسم تشییع جنازه، سرکشی از بیماران و حفظ امانات اهل سنت توصیه می‌کردند و می گفتند این کارها را بکنید تا بگویند اینها شیعه جعفری هستند و این موضوع من را خوشحال می کند.
رئیس حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه در عین حال به یک برداشت اشتباه از 2 رکن تولی و تبری اشاره و اضافه کرد: تبری و تولی در دین اسلام به یک اندازه مورد توجه هستند اما بر مبنای سلوک امام صادق (ع) تبری در باره دشمنانی است که آشکارا پرچم عناد و دشمنی برداشته‌اند.
به گفته او ، مصداق کامل تبری در جهان امروز جریان سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست که روزی در قالب صهیونیزم، روزی در هیبت صدام و روز دیگر به صورت جریان سلفی و تکفیری ظهور می‌کند.
حجت الاسلام ایرانی در پایان تاکید کرد: امروز جریان تکفیر در اهل سنت و جریان لندنی در اهل تشیع به عنوان 2 لبه یک قیچی به جان اسلام و مسلمین افتاده‌اند که شناخت و معرفی آنها ضروری است زیرا سرمنشا این 2 جریان به یک جا می رسد و هر 2 مزدور استکبار هستند.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.