به گزارش ایرنا حضور گسترده و دشمن شکن برادران اهل سنت در کنار برادران اهل تشیع خود در سیستان و بلوچستان امروز در خیابان های 19 شهرستان این استان به قدری بود که هیچ قلمی یارای روایتش را نداشت.
اقشار مختلف مردم و مسئولان به همراه دانش آموزان و دانشجویان امروز با شرکت در مراسم بزرگداشت 13 آبان روز ملی مبارزه با اسکتبار جهانی بار دیگر به تمامی مستضعفان جهان اعلام کردند که ملت ایران همچنان در مبارزه با استکبار اراده ای شکست ناپذیر دارد.
مردمان سخت کوش و صبور پایتخت وحدت ایران اسلامی همچنین با حضور با شکوه در این مراسم دلبستگی و علاقه خود را به انقلاب و آرمان های شهدا، رهبری و امام راحل به نمایش گذاشتند.
امیر حسین کشاورز نوجوان 13 ساله زاهدانی در حاشیه این راهپیمایی در زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: حضور ما در این راهپیمایی ضمن اعلام انزجار از استکبار جهانی نمایش وحدت ملی است.
وی افزود: ما فرزندان این انقلابیم که حضور در همه عرصه ها را وظیفه خود می دانیم.
مولوی عبدالستار شه بخش یکی از شخصیت های اهل سنت نیز اظهار داشت: حضور با شکوه اقشار مختلف مردم در راهپیمایی 13 آبان باری دیگر ثابت کرد که مکر و حیله دشمنان شکستنی است و ماهیت نظام استکبار روز به روز نمایان تر می شود.
وی با بیان اینکه حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی خاری به چشم دشمنان است افزود: دشمنان بدانند که ملت بزرگ ایران یکپارچه در کنار رهبر خود ایستاده و هیچ ترفندی برای ایجاد شکاف در وحدت آنان اثر گذار نخواهد بود.
مولوی شه بخش ادامه داد: حضور با شکوه مردم در این مراسم نشان داد ملت بزرگ ایران با اطاعت از رهبر معظم انقلاب دست از آرمان های خود نخواهد کشید.
یکی از بانوان زاهدانی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: توطئه های دشمنان علیه کشور همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر شده است به طوری که می کوشند تا با ایجاد نارضایتی در مردم اعتماد جامعه را به نظام کاهش دهند.
زهرا پیری افزود: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان همچون سایر عرصه ها نشان دهنده تثبیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.
یکی دیگر از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز گفت: این روز به عنوان روز تاریخی از اهمیت خاصی برخوردار است به طوری که حضور با شکوه اقشار مختلف مردم در کنارهم نشان دهند ایستادگی آنان در مقابل دشمنان وعدم پذیرش ذلت است.
مولوی عبدالعزیز نارویی افزود: در شرایط کنونی تلاش کشورهای استکباری و در راس آنها آمریکا این است که ملت ایران را به نزوا بکشند و سبب ایجاد شکاف و دو دستگی در جامعه شوند اما شیعه و سنی در کنار هم نشان دادند که هرگز نمی گذارند دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند.
یکی دیگر از شهرندان زاهدانی به خبرنگار ایرنا گفت: روح مناسبت های 13 آبان اعم از تبعید حضرت امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه ، کشتار دانش آموزان توسط رژیم پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام با پیروی از آیات قرآن کریم، نفی تسلط بیگانگان و برائت از مشرکان است.
محمد زارعی افزود: حضور با شکوه امروز مردم در این راهپیمایی وحدت بخش، انقلابی و گسترده ضمن نمایش خشم و نفرت مردم انقلابی ایران از استکبار جهانی مهر تاییدی بر مواضع اصولیشان و آرمان های شهدا و امام شهدا بود.
یکی دیگر از دانش آموزان زاهدانی به خبرنگار ایرنا گفت: ما دانش آموزان همچون هزاران شهید در راه دفاع از اسلام و انقلاب تا پای جان ایستاده ایم.
هانیه بلوچ ریگی افزود: نیاز است با توجه به همجمه های فرهنگی دشمنان دانش آموزان با آگاهی و احساس مسئولیت خود در برابر این همجمه ها ایستادگی کنند.
به گزارش ایرنا راهپیمایی باشکوه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی امروز /یکشنبه/ همزمان با سراسر کشور با شرکت اقشار مختلف مردم شیعه و سنی، دانشجویان و دانش آموزان سیستان و بلوچستان در 50 نقطه این استان برگزار شد.
در این آیین ضد استکباری مردم شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان یکپارچه و متحد با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» بار دیگر نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی به دنیا اعلام کردند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.