به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی عصر پنجشنبه در جلسه رسیدگی به مشکلات واحدهای اقتصادی آسیب دیده در شهرستان های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: حدود 220 واحد صنعتی در 2 بخش کشاورزی و صنعتی در این شهرستان ها آسیب دیده اند.
وی با اشاره به اینکه آسیب به حدود 200 واحد جدی تر از بقیه بوده و خسارات بیشتری متحمل شده اند، افزود: این واحدها باید به سرعت مورد بازسازی قرار گرفته و هرچه سریعتر کار پرداخت تسهیلات و امهال آن انجام شود.
حاتمی افزود: هم اکنون باید اولویت اول استان کمک به واحدهای تولیدی بخش های صنعتی و کشاورزی که متحمل خسارات زیادی شده اند باشد تا هرچه سریعتر بتوانند فعالیت خود را از سر بگیرند.
معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در این راستا تفاوت چندانی میان واحدهای فعال و غیرفعال نیست و آن هایی که دچار آسیب و خسارت شده اند باید بتوانند از این فرصت استفاده کنند، افزود: سرپا نگه داشتن هر واحد تولیدی کمکی برای رشد و توسعه اقتصاد استان خواهد بود.
وی تصریح کرد: البته مقرر شده که مسئولان بانک ها با واحدهای تولیدی راکد که دچار خسارت جدی شده اند صحبت کنند و اگر قصد فعال شدن و از سرگیری دوباره واحد تولیدی خود را دارند تسهیلات با قید فوریت به آن ها پرداخت شود.
حاتمی ادامه داد: هرچند به نظر می رسد همگی این واحدها بسیار تمایل دارند که دوباره فعالیت خود را از سر گرفته و بازهم بتوانند به تولید بپردازند.
این مقام مسئول همچنین از برگزاری جلسات جداگانه در بخش های صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و ... طی چهار روز پایانی هفته آینده برای احصاء مشکلات آن ها در مناطق زلزله زده برای تعیین تکلیف وضعیتشان خبر داد.
وی در پایان گفت: باید کاری کنیم که واحدهای تولیدی هرچه سریعتر فعالیت و تولید دوباره خود را از سر بگیرند چرا که اکثر آن ها زمینه اشتغالزایی بیش از 50 نفر را فراهم کرده اند و اگر تعطیل بمانند زندگی کارگران آن ها با مشکل جدی روبرو می شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد.
براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در این مناطق آسیب کلی و جزئی دیده اند و این زلزله مخرب علاوه بر خسارت مادی فراوان 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.