به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ مهندس هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست با مدیران مجموعه های بیمه گذار مرتبط با زلزله، اظهار داشت: در این مدت آسیب دیدگان بسیاری به بیمه گران زلزله مراجعه کرده و بخشی از این افراد از خدمات ارایه شده گله مند هستند.
وی بیان داشت: طبق گزارش مجموعه های بیمه در این زلزله 200 میلیارد تومان به آسیب دیدگان زلزله پرداخت کرده اند که رقم بسیار خوبی است.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: در این زلزله تلاش کردیم مستندسازی های مناسبی را در حوزه امداد و نجات و آسیب های سازه ای انجام دهیم و پس از تدوین نهایی در اختیار دانشگاه ها و مدیران قرار گیرند تا در زلزله های آینده به کار گرفته شوند‌.
بازوند افزود: در حوزه بیمه نیز ما با آسیب های متعددی روبرو بودیم که لازم است این مشکلات مستندسازی شده و در اختیار مجموعه های تصمیم گیر و تصمیم ساز این حوزه قرار گیرد.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تاکنون 10 هزار و 800 میلیارد تومان برآورد خسارت زلزله کرمانشاه بوده است و اگر نظارت ها در حوزه ساخت و ساز و در حوزه هایی مانند مسکن مهرها، بیمارستان ها و دیگر اماکن خصوصی و دولتی به خوبی صورت می‌گرفت، میزان خسارت ها به نصف می رسید.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 9 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.