به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن ریحانی پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بانک مسکن در مجموع 46 هزار و 643 فقره پرونده تسهیلات زلزله در بخش شهری و روستایی انعقاد قرارداد کرده که به زلزله زدگان پرداخت می کند.
او بیشترین نوع تسهیلات به زلزله زدگان را تسهیلات معیشت با انعقاد 17 هزار و 729 مورد و تعمیرات و جعاله با 16 هزار و 528 پرونده اعلام کرد.
ریحانی پور ، تسهیلات روستایی بانک مسکن را شامل 9 هزار و 81 خانوار، شهری سه هزار و 67 خانوار و مجموع تسهیلات مقاوم سازی نیز شامل 202 خانوار دانست.
مدیر شعب بانک مسکن کرمانشاه ، همچنین از راه اندازی 2 شعب ستاد معین در شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب در راستای تشکیل سریع پرونده زلزله زدگان پس از زلزله خبر داد.
وی همچنین اظهار داشت: بانک مسکن در راستای پرداخت سریع تسهیلات به زلزله زدگان 10 شعبه ویژه پرداخت تسهیلات در شهرستان های زلزله زده اختصاص داده است که در هفته به طور میانگین 35 نیرو کمکی به این شعبه ها اعزام می شود.
او در ادامه بیشترین پرداخت تسهیلات بانک مسکن را مربوط به شعبه سرپل با پرداخت 21 هزار و 919 پرونده ذکر کرد.
ریحانی پور در ادامه یکی از مهم ترین اقدام های بانک مسکن بهره برداری از مدرسه آموزشی شهدای بانک مسکن سرپل ذهاب با اعتبار 620 میلیون تومان در هشت کلاس دانست و افزود: در این مدرسه 193 دانش آموز پسر مقطع ابتدایی و 220دانش آموز دختر مقطع دبیرستان مشغول به تحصیل هستند.
مدیر شعب بانک مسکن کرمانشاه در پایان از افتتاح مدرسه شهیدان قربانی و یزدانفر سرپل ذهاب در سالگرد زلزله 7.3 ریشتری خبر داد و بیان داشت: در ایام سالگرد زلزله بانک مسکن از مناطق زلزله زده دیدار و کمک های بین مردم آسیب دیده توزیع می کند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 9 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 87 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.