مرادعلی تاتار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران گمرک در بازرسی از کامیون ها موفق به کشف چهار تن و 200 کیلوگرم سیب زمینی شدند که سودجویان قصد داشتند به شکل غیرمجاز آن را از طریق مرز پرویزخان از کشور خارج کنند.
وی اظهارداشت: قاچاقچیان قصد داشتند با جاسازی این مقدار سیب زمینی در قالب سایر محموله های صادراتی تره بار آن را به عراق صادر کنند که با رصد و هوشیاری ماموران گمرک ، موفق به خروج این محموله کالای ممنوع از کشور نشدند.
فرماندار قصرشیرین بیان کرد: ماموران گمرک پرویزخان پس از کشف این کالای قاچاق ، نسبت به توقیف کامیون و تشکیل پرونده برای متخلفان اقدام کردند و پرونده این متخلفان برای سیر مراحل قضایی و صدور حکم نهایی به دستگاه قضا ارسال شد.
به گفته تاتار، قرار است سیب زمینی های کشف شده با قیمت تعادلی هر کیلوگرم یک هزار و 500 تومان با نظارت اداره صنعت معدن و تجارت ، اتاق اصناف و فرمانداری بین مردم توزیع شود.
وی اضافه کرد که با دستور وزیر صنعت معدن و تجارت ، صادرات سیب زمینی ، خوراک دام و طیور و گوجه و رب گوجه فرنگی ممنوع اعلام شده است.
شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز ، 2 معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی ، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این 2 مرز انجام می شود.
بیش از 54 درصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین انجام می شود.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.