به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند شنبه شب در نشست‌ شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بانک ها باید هرچه سریع تر در زمینه امهال تسهیلات آسیب دیدگان مناطق زلزله زده اقدام کنند.
وی افزود: 9 شهرستان و 2 بخش شامل امهال تسهیلات مناطق زلزله زده می شوند.
استاندار کرمانشاه در رابطه با امهال وام های بالای 50 میلیون تومان گفت: امهال تسهیلات بالای 50 میلیون تومان توسط کمیته ای بررسی خواهد شد و در صورت تایید این تسهیلات نیز امهال می شوند.
بازوند در باره اعطا تسهیلات اشتغالزایی روستایی نیز ادامه داد: به غیر از شهرستان های زلزله زده اگر شهرستان های سنقر و کنگاور نتوانند تسهیلات مربوط به اشتغال روستایی را کسب کنند، سهم آنها به دیگر شهرستان ها واگذار خواهد شد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه 176 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به استان تخصیص پیدا کرد، گفت: این میزان تسهیلات به یک هزار و 620 طرح با پیش بینی اشتغال برای سه هزار و 479 نفر پرداخت شده است.
حسن عزیزی افزود: 300 میلیارد تومان برای اشتغالزایی در مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده که تاکنون 115 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله ، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای نرخ بیکاری 19.6 درصد است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.