به گزارش ایرنا ، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در دیدار با هیات رییسه دانشگاه رازی افزود: اگر دانشگاه وارد عرصه توسعه استان شود هزینه های توسعه برای استان خیلی پایین می‌شود.
وی اظهار داشت: یکی از دلایل رکود در بخشی از صنایع استان نداشتن ارتباط با دانشگاهیان است. سرمایه گذاران نیاز به مشاوران علمی و نخبه دارند و دانشگاه معدن نخبگان است و باید این خلأ را پر کند.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: دانشگاه باید برای سوالات و مسائل مربوط به توسعه استان به ‌ویژه در حوزه ضعف «فرهنگ کار و دیدگاه توسعه محور»، پاسخهای علمی و درست بیابد و ارائه کند.
وی گفت: دانشگاه همایش فرصتها و چالشهای توسعه استان را در سطح ملی و با مشارکت نخبگان علمی و پژوهشی کشور برگزار کند.
بازوند در ادامه گفت: زلزله سال گذشته یک شوک سخت، نه تنها به استان کرمانشاه، بلکه به کشور بود که یک بحران ملی بود که به شکل استانی مدیریت شد و به دلیل اینکه باید پاسخگوی مقامات عالی نظام می بودیم وقت زیادی از مدیران گرفته شد.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: حدود پنج هزار و ۸۰ پس لرزه در استان داشتیم که تقریبا در هزار مورد مردم مجبور شدند از خانه های خود بیرون بزنند.
وی گفت: سه هزار و 200 میلیارد تومان فرصت سازی در زلزله در بخش بهداشت و درمان داشتیم. برای نمونه یک سرمایه گذار پرنفوذ آمریکایی ایرانی الاصل ۱۶۷ میلیون یورو از طریق بانکی در بلژیک به بانک مرکزی واریز کرده که در ساخت یک بیمارستان بزرگ در منطقه سراب قنبر هزینه خواهد شد.
بازوند افزود: با مشارکت بانک ملل بیمارستان ۹۶ تختخوابی در اسلام آبادغرب با هزینه ای قریب هفت میلیارد تومان در حال ساخت است.
استاندار کرمانشاه در پایان گفت: 55 میلیارد تومان توسط دولت و ۱۲۰ میلیارد تومان توسط خیران به امور مربوط به بهداشت و درمان و سلامت اختصاص یافته است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.