معاون استاندار آذربایجان غربی گفت: واردات نهاده های دام و طیور نباید انحصاری باشد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی رضا حسینی طی نشست صمیمی با فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع منطقه آزاد ماکو افزود: واردات نهاده های دام و طیور نباید انحصاری باشد، تشکل های بخش کشاورزی و تولیدکنندگان و صاحبان زنجیره های دام و طیور استان نیز می توانند با رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای در این زمینه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مدیریت قیمت ها و بازار به منظور ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای نهاده های دام و طیور در استان با جدیت دنبال می شود و با بستر سازی و ایجاد زیر ساخت های مناسب منطقه آزاد ماکو می تواند به عنوان قطب تامین نهاده دامی در کشور مطرح شود.

غلامرضا سلیمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این نشست از برقراری مجدد پروازهای فرودگاه ماکو از چهارشنبه این هفته بصورت هفته ای سه پرواز خبرداد و گفت: در آینده نزدیک پروازهای فرودگاه ماکو روزانه می شود و پروازهای بین المللی نیز برقرار خواهد شد.

وی با اشاره به اهتمام جدی سازمان منطقه آزاد ماکو برای جذب سرمایه گذاران خارجی بخصوص صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی ترکیه گفت: جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی در اولویت برنامه های اقتصادی منطقه آزاد ماکو قرار دارد.

سلیمانی افزود: خوشبختانه در هفته های اخیر اقدامات مناسب و امتیازات ویژه و تمهیدات استثنایی در راستای جذب سرمایه گذار برای منطقه انجام شده که این روند باید تقویت شود.

به گزارش ایسنا؛ در این نشست تعدادی از فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع ماکو به بیان مشکلات خود از جمله مشکلات بخش معدن؛ بازارچه های مرزی؛ سرمایه درگردش‌‍؛ گمرک؛ کمبود گاز در برخی صنایع و غیره پرداختند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.