کوروش محمودیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با بیان اینکه کالاهای صادراتی به عراق از حیث وزن 64 و از نظر ارزش 93 درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن رشد داشته است، اضافه کرد که کالاهای صادراتی با استفاده از 32 هزار و 831 دستگاه کامیون به عراق حمل جا شده است.
وی از افزایش چندین قلم کالای جدید صادراتی خبر داد و اضافه کرد که چای ، مواد غذایی ، انواع آهن آلات ، میلگرد و لوله و اتصالات از اقلام جدید صادراتی از مرز سومار هستند.
فرماندار گیلانغرب با اشاره به در دست اقدام بودن موضوع رسمی شدن مرز سومار ، افزود: موضوع رسمی شدن بازارچه سومار هم اکنون آخرین مراحل بررسی در امور مرزهای وزارت کشور را طی می کند که با توجه به اهمیت این مرز و نقش تعیین کننده آن چه در بخش صادرات و چه از نظر سیاسی و زیارتی ، امیدواریم به زودی نهایی و محقق شود.
محمودیان ادامه داد: در نیمه نخست امسال 48 درصد کالاهای صادراتی تمام مبادی خروجی استان کرمانشاه به کشور عراق از طریق بازارچه سومار صورت گرفته است.
وی گفت: به منظور توسعه زیرساخت های داخل بازارچه نیز بیش از پنج میلیارد تومان اعتبارات استانی اختصاص یافت ضمن اینکه کار احداث جاده ترانزیتی گیلانغرب به سومار از محور زله زرد نیز در مرحله نخست در دست اقدام است.
وی طول این طرح را 42 کیلومتر ذکر کرد و افزود: احداث جاده ترانزیتی گیلانغرب به سومار قرار است ظرف مدت سه سال و با 75 میلیارد تومان اعتبار ساخته شود که مرحله نخست این طرح با 28 میلیارد تومان اعتبار در مرحله پیمان سپاری است.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
7079/7398/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.