به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی روز دوشنبه در کارگروه پژوهش و فناوری استان در استانداری کرمانشاه افزود : توسعه حاصل هم افزایی و هماهنگی سه ضلع دولت، جامعه و دانشگاه است و تا تحول در علم و فناوری بوجود نیاید توسعه امکان پذیر نمی شود.
او استانداری را حامی انجام کارهای پژوهشی، آموزشی و فناوری دانست و گفت: سند آمایش آموزش، پژوهش و فناوری استان هر چه سریعتر باید در ذیل سند آمایش توسعه استان فراهم شود تا براساس نیاز و پتانسیل های مختلف استان کارهای علمی انجام شود.
حاتمی با بیان اینکه روزانه بیش از پنج تز دکتری در دانشگاه های استان دفاع می شود ، افزود: پتانسیل و ظرفیت از نخبگان علمی دانشگاهی برای انجام خیل عظیم از کارهای مانده استان وجود دارد تا با کمک دانش و فناوری آنان توسعه و فضای کسب و کار شکل بگیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه، در ادامه بر قدردانی و تجلیل مناسب از نخبگان و استعدادهای درخشان استان تأکید کرد و اظهار داشت: باید در راستای انگیزه سازی و قدردانی از فعالیت علمی نخبه های استان ستاد کارگروه پژوهش و فناوری برنامه مدونی اعلام کند و با تبلیغات گسترده به معرفی آنان و نوع فعالیت علمی شان بپردازد.
حاتمی ، همچنین قول پیگیری اختصاص اعتبارات ویژه برای قدردانی از نخبگان و حمایت از ایده های نوین علمی آنها را داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اعضای کارگروه پژوهش و فناوری استان خواست چند مدرسه برند استان برای آموزش ویژه دانشگاهی دانش آموزان نخبه استان و حمایت از ایده آنها معرفی کنند.
به گفته این مقام مسئول ، رها سازی و فراموشی کارهای علمی و پژوهشی بعد از معرفی یکی از زیان بارترین کارهایی بوده که در کشور اتفاق افتاده که اگر با کار علمی فقط می دانستیم چه کاری را نباید انجام داد در خیلی از بخش ها زیان کمتر می کردیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تجاری سازی و کاربردی کردن کارهای پژوهشی و فناوری را بسیار ضروری و جدی خواند و از اعضای کارگروه خواست در طول سال پیگیر فعالیت های علمی نخبگان باشند و بستر همکاری آنان را با بخش خصوصی و دولتی فراهم کنند و برای گسترش نوع ایده و فناوری آنان اطلاع رسانی و تبلیغات کنند.
حاتمی در پایان از اعضای کارگروه پژوهش و فناوری استان خواست که وظایف و تقسیم کار هریک از کمیته های زیرمجموعه را به روشنی و دقیق مشخص کنند و هریک در انجام وظیفه خود جدیت تمام به خرج بدهند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از صد هزار نفر دانشجو است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.