علی رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوم مهرماه دبی سنجی و اندازه گیرهای لازم از منابع تامین آب جوانرود به عمل آمد و متوجه شدیم دبی آب غار کاوات در حدود 20 روز، از 50 لیتر به کمتر از 40 لیتر در ثانیه رسیده و این موضوع بسیار نگران کننده است.
او با اشاره به اینکه روند رو به کاهش آب غار کاوات تا زمان فصل شروع بارندگی ادامه دارد، گفت: ضروری است شهروندان به منظور مدیریت مصرف و درست مصرف کردن به توصیه‌های امور آبفا توجه جدی داشته باشند.
وی همچنین از شهروندان خواست با عزم جدی و بهره وری و استفاده درست از آب برای جلوگیری از خشک شدن آب این غار و بروز بحران، شرکت آبفا را یاری دهند.
مدیر امور آبفای شهر جوانرود با تشکر از شهروندان که در تابستان سال جاری در راستای مدیریت مصرف همیار و کمک کار آبفای شهری بوده اند، افزود: کماکان انتظار داریم از مصارف بی رویه آب خودداری نمایند.
رحمانی تأکید کرد: با توجه به اینکه 40 روستا و بیش از 16 هزار انشعاب به صورت آحاد در شهر جوانرود متمرکز و نیز بر اثر زلزله آبان ماه سال گذشته و زلزله های اخیر تعداد زیادی از شهروندان از سرپل و ذهاب، تازه آباد ثلاث و روستاهای تابعه و روستاهای جوانرود محل سکونت خود را به شهر جوانرود تغییر داده اند این وضعیت نیاز آبی را مضاعف کرده و نیازمند دقت در مصرف و پرهیز از هرگونه مصارف بی رویه است.
غار کاوات از جمله غارهای دیدنی و معروف استان کرمانشاه می باشد که در سلسله کوه های شاهو در نزدیکی روستای شبانکاره از توابع روانسر و 2 کیلومتری غار قوری قلعه واقع شده است.
آب این غار تامین کننده بخش مهمی از آب شرب شهر جوانرود می باشد، به همین دلیل دیدن فضای داخلی غار امکان ندارد.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.