صفدر رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین تاکنون 52 درصد طلب گندم کاران معادل 445 میلیارد تومان پرداخت شده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور با بیان اینکه 87 مرکز خرید گندم در استان کرمانشاه کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را بر عهده دارند، افزود: براساس پیش بینی های انجام شده امسال حدود 750 هزار تن گندم از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری خواهد شد.
رحیمی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی یک هزار و 300 تومان و هر کیلوگرم گندم درم یک هزار و 330 تومان است، گفت: براساس تقسیم بندی صورت گرفته کشاورزان باید گندم خود را به مراکز خرید مجاور خود تحویل دهند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور وعده داد: 50 درصد از پول کشاورزان تا 2 روز پس از خرید گندم آنان توسط بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.
رحیمی اعلام کرد که در سال زارعی جاری 463 هزار هکتار در استان کرمانشاه زیرکشت گندم آبی و دیم رفته است.
وی در رابطه با خرید کلزا نیز گفت: 17 مرکز خرید کلزا در استان کرمانشاه تاکنون 20 هزار تن کلزا از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری کرده اند.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
40 هزار و 66 هکتار باغ مدرن و سنتی نیز در استان کرمانشاه وجود دارد که از این میزان 33 هزار و 500 هکتار بارور است و سالانه 300 هزار تن انواع محصولات از این باغات تولید می شود.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.