به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد یوسفی نیا روز سه شنبه در اولین روز از مراسم عزاداری دهه اول محرم در نمازخانه سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، با اشاره به اینکه حادثه عاشورا برای تمام دنیا پیام و درس دارد، افزود: پیام عاشورا به دنیا ظلم ستیزی است و امام حسین (ع) در زمان یزیدیان به دلیل ظلم و فساد یزید بر جامعه بیعت با او را رد کرد و حکومت یزید را باطل خواند.
وی اضافه کرد: حکومت یزید بر پایه اسلام نبود و بیشتر رنگ عیش و نوش، شراب خواری، فساد و خوش گذرانی داشت.
وی با بیان اینکه شور حسینی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) ثواب اخروی دارد، تصریح کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) باید در شان آن بزرگوار و با فرهنگ اسلامی باشد و از افراط و تفریط به دور باشد به طوری که شور حسینی در ما تبدیل به شعور حسینی و معرفت حسینی شود.
یوسفی نیا با اشاره به اینکه در مراسم معنوی عزاداری امام حسین (ع) همراه با فرزندان و خانواده شرکت کنیم، گفت: شرکت در آیین های عزاداری علاوه بر بردن ثواب؛ خانواده ها پای صحبتها و سخنرانی بزرگان و علمای بزرگ دین بنشینند تا با احکام و تفکر اسلامی بیشتر آشنا شوند.
وی با بیان اینکه معرفت حسینی باید سرلوحه زندگیمان قرار گیرد ، افزود: با تفکر حسینی سعی کنیم به مردم خدمت کنیم و قدمی در راه حل مشکلات مردم بر داریم.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.