به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مهناز فتاحی روز پنجشنبه در جشنواره 'آوه زین' (محل زایش آب) در سرسرای اجتماعات کانون پرورش فکری کرمانشاه با اشاره به تاثیرگذاری و تاثیرپذیری کودکان اشاره کرد و افزود: اجرای برنامه های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان در راستای رفع مشکلات جامعه می تواند به کاهش این مشکلات کمک کند.
او برگزاری جشنواره فرهنگی آوه زین را در راستای فرهنگسازی برای کمک به مدیریت صحیح مصرف آب دانست و گفت: بنا داریم از کودکان و نوجوانان به عنوان سفیران آب در خانواده استفاده کنیم.
وی اضافه کرد که این جشنواره اختتامیه ندارد و سال های بعد هم برگزار خواهد شد.
او با اشاره به مشکلات کم آبی در کشور گفت: باید نسل جدید را با این مشکلات آشنا کنیم و از آنها بخواهیم درست مصرف کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در ادامه در تشریح جشنواره آوه زین، گفت: این جشنواره با مشارکت شرکت آبفا از سه ماه قبل شروع شده و 600 اثر از کودکان و نوجوانان عضو کانون از سطح استان به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
فتاحی افزود: آثار رسیده به جشنواره شامل شعر، داستان، عکاسی، نشریه دیواری، کاردستی، نقاشی، پویانمایی و فیلم کوتاه، کاریکاتور و خوشنویسی می باشد.
وی همچنین به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در قالب این جشنواره های فرهنگی کودکان و نوجوانان را با دستاوردهای انقلاب آشنا می کنیم.
او تزریق امید به نسل جدید را یکی از اولویت های کانون پرورش فکری ذکر کرد و افزود: ما به گذشته خود افتخار می کنیم و به آینده نیز امیدوار هستیم و این امید را باید به همه مردم بخصوص نسل جدید تزریق کنیم.
در پایان این جشنواره از 56 نفر برگزیده و 20 نفر از قهرمانان فرهنگی که در مسابقات بین المللی جوایز کسب کرده بودند با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که حدود 21 درصد از این جمعیت زیر 15 سال سن دارند.
حدود 40 هزار نفر از کودکان و نوجوانان استان زیرپوشش برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.
کانون در تمام 14 شهرستان استان فعال است و در مرکز استان هم 14 مرکز دارد.
همچنین استان کرمانشاه، 369 هزار مشترک آب دارد که از این تعداد 220 هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.