به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در این جشنواره که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در سرسرای اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد، 26 تن از پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

** صنعت چاپ در کرمانشاه باید به روز شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در این جشنواره با قدردانی از تلاش های فعالان حوزه چاپ و نشر استان تاکید کرد که این حوزه برای توسعه و پیشرفت باید به روز شود و از حالت سنتی عبور کند.
حجت الاسلام رحیم جعفری با بیان اینکه حوزه چاپ استان هنوز در حالت سنتی باقی مانده است، افزود: این حوزه باید به علم، دانش و فن آوری روز مجهز شود و از حالت سنتی بیرون بیاید.
وی با بیان اینکه کرمانشاه در حوزه چاپ بیش از یک قرن سابقه دارد، گفت: این حوزه در کرمانشاه دارای قدمت و پیشینه خوبی است و ظرفیت و توان لازم برای توسعه و پیشرفت در استان وجود دارد.
وی صنعت چاپ را یکی از مهمترین عوامل تولید علم در جوامع بشری دانست و گفت: صنعت چاپ در ایران نیز قدمت بسیار طولانی دارد و باید از این سابقه کهن در راستای توسعه و پیشرفت این صنعت هم اکنون استفاده کنیم.
وی در ادامه خواستار حمایت جدی مسئولان از حوزه چاپ و چاپخانه های استان در تامین نقدینگی و رفع موانع تولید شد.

** ادارات محصولات چاپی خود را در استان تولید کنند
یک مدرس دانشگاه و فعال حوزه چاپ نیز در این جشنواره از اینکه برخی محصولات چاپی در استان طراحی و خارج از استان تولید می شود، انتقاد کرد و گفت: سرمایه گذاری زیادی در حوزه چاپ در کرمانشاه شده اما متاسفانه برخی از ادارات تولیدات خود را خارج از استان چاپ می کنند.
محمد شمس از ادارات و بخش خصوصی خواست تولیدات چاپی خود را به چاپخانه های استان بدهند و با این کار خود علاوه بر کمک به درآمدزایی چاپخانه ها به ارتقای سطح کیفی و توان فنی آنها نیز کمک کنند.
وی مجهز شدن به دانش روز را یکی از نیازهای صنعت چاپ استان کرمانشاه دانست و از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خواست دوره های آموزشی کوتاه مدت برای فعالان این حوزه برگزار کند.
وی همچنین خواستار راه اندازی رشته چاپ در مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه شد و گفت: فعالان صنعت چاپ آماده تحصیل در این رشته هستند.
این فعال صنعت چاپ افزود: این صنعت نیاز به امکانات و تجهیزات گرانقیمت دارد و از این رو برای تامین نقدینگی نیازمند تسهیلات ارزان قیمت با دوره باز پرداخت طولانی مدت هستیم.
شمس همچنین خواستار تشکیل کارگروهی در حوزه صنعت چاپ و نشر در استان شد و افزود: لازم است افراد متخصصی در حوزه های بازاریابی، حقوق و سایر بخش ها به فعالان صنعت چاپ مشاوره بدهند.
اکنون در استان کرمانشاه 46 چاپخانه فعال است و بیش از 150 واحد مرتبط با این صنعت نیز فعالیت می کند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.