به گزارش خبرنگارایرنا؛ جلیل بالایی چهارشنبه شب به هنگام افتتاح هشتمین اقامتگاه بوم گردی استان کرمانشاه درروستای داریان شهرستان پاوه گفت: این شهرستان با چهار اقامتگاه بوم گردی در استان پیشتاز است.
وی ظرفیت این اقامتگاه را که برای راه اندازی آن مبلغ سه میلیارد و500 میلیون ریال هزینه شده است 20 نفر عنوان کرد.
بالایی افزود: با راه اندازی اقامتگاه بوم گردی روستای داریان شهرستان پاوه ظرفیت پذیرش مسافر و گردشگر در اقامتگاه های بوم گردی استان به 180 نفر تخت در شب رسیده است.
وی سهم شهرستان پاوه را به واسطه ظرفیت های گردشگری بیشمار در احداث و راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در استان بیش از 50 درصد عنوان کرد و افزود: از هشت اقامتگاه راه اندازی شده چهار اقامتگاه مربوط به شهرستان پاوه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه گفت: ظرفیت طبیعی، تاریخی، زیست بوم روستایی و عشایری شرایطی را فراهم کرده تا این استان مقصد گردشگران داخلی و خارجی شود.
بالایی افزود: این ظرفیت ها، ذائقه ای که گردشگران برای فرار از محیط شهری وعلاقه مندی به محیط روستایی دارند ما را مجاب کرده است تا به توسعه هر چه بیشتر اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای گردشگری روی آوریم.
وی افزود: در راستای توسعه بوم گردی در استان هم اکنون150 مورد تقاضا را در دست بررسی داریم که برای بیش از 35 مورد موافقت اصولی صادر شده است و اکنون 15 مورد در بانک های استان برای دریافت تسهیلات در دست اقدام است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه همچنین گفت: یکی از رسته های مؤثر در بحث تسهیلات روستایی در رسته گردشگری بحث اقامت است.
وی افزود: برای این کار تسهیلات با بهره چهار درصد با فاصله زمانی دوران مشارکت و ساخت، دوران خواب یا استراحت و هم دوران فروش اقساطی با ظرفیت 80 درصد تسهیلات و20 درصد سهم آورده که این تسهیلات برای مناطق مرزی بدون بهره است.
وی با بیان اینکه در میزان مبلغ تسهیلات هیچ محدویتی نداریم اظهار داشت: تا مبالغ 2 میلیارد و500 میلیون ریال در کارگروه اشتغال و سرمایه گزاری شهرستان از 2میلیارد و500 میلیون ریال تا 60 میلیارد ریال در کارگروه استان و از 6 میلیارد ریال به بالا در مرکز بررسی و پرداخت می شود.
فرماندار پاوه هم در این ارتباط گفت: با توجه به اینکه شهرستان به عنوان یک منظر گردشگری مطرح است این موضوع به عنوان وظیفه اجرایی در دستور کار تمام ادارات شهرستان قرار گرفته است.
پرویز ایده پور افزود: با عنایت به اهمیت موضوع ما امسال بیش از 50 درصد اعتبارات اشتغالزایی شهرستان را به بخش گردشگری اختصاص دادیم و در کنار آن سایر بخش ها هم فعال بوده است.
فرماندار پاوه تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های گردشگری امروز شهرستان پاوه یکی از موفق ترین مناطق استان به لحاظ اجرای طرح های گردشگری و حضور گردشگران است.
وی افزود: در شهرستان پاوه 15 روستای هدف گردشگری و بوم گردی داریم که از این تعداد 6 روستا دارای ظرفیت و توانمندی های منحصر به فردی در بخش گردشگری هستند.
ایده پور با دعوت از افراد و اشخاص به ویژه اهالی روستاهای هدف گردشگری برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در سطح شهرستان تاکید کرد که با هماهنگی میراث فرهنگی و گردشگری به این سمت حرکت کنند.
مجری طرح اقامتگاه بوم گردی نگین هورامان روستای داریان نیز هدف از راه اندازی این اقامتگاه را توسعه صنعت گردشگری در روستا و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی برای روستا عنوان کرد.
فرامرز رشیدی افزود: این اقامتگاه که شامل چهار طبقه با تراس های منحصر بفرد و منظر بسیار دیدنی و کم نظیر است که در کنار آن سفره خانه سنتی با غذاهای محلی، سنتی و دیگر غذاها، میوه های ارگانیک و محصول باغ اقامتگاه در یک منطقه زیبا احداث شده است.
وی اظهار داشت: با راه اندازی این اقامتگاه چهار نفر به صورت مستقیم و 10 نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال پیدا کرده اند.
روستای داریان یکی از زیباترین روستاهای گردشگری استان کرمانشاه است که در 26 کیلومتری شهر پاوه و در کنار سد زیبای داریان در میان انارستان های زیبا واقع شده است.
7448/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.