به گزارش ایرنا؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر رجایی و باهنر، تبریک هفته دولت و اعیاد غدیر و قربان، افزود: این ششمین کتابخانه عمومی شهرستان هرسین است که امروز افتتاح می شود.
معصومه حسنی خونسار افزود: پروژه کتابخانه عمومی شهدای چهر از محل اعتبارات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در سال 1390 با اعتباری بیش از پنج میلیارد و 500 میلیون ریال به تصویب رسید و از همین محل تامین اعتبار شد.
وی همچنین گفت: 2میلیارد و 170میلیون ریال از محل اعتبارات شهرستان هرسین برای تکمیل این پروژه مهم اختصاص و هزینه شد.
او اظهار امیدواری کرد که فعالیت این مراکز فرهنگی با رضایت حق تعالی توام و موجبات ارتقاء سطح فرهنگی مردم هرسین و به خصوص روستای چهر را فراهم کند.
حسنی خونسار با تشکر از مسئولین شهرستان به خصوص فرماندار فرهنگ و کتاب دوست شهرستان، اظهار داشت: کتابخانه عمومی شهدای چهر هرسین، با 320 مترمربع زیربنا دارای بخش های مختلف مرجع، مخزن، سالن مطالعه، بخش کودک و دیگر بخش ها است.
وی ابراز امیدواری کرد که مردم روستا به ویژه کودکان و نوجوانان با عضویت در این کتابخانه از خدمات مفید آن استفاده و بهره لازم را ببرند.
فرماندار هرسین نیز در این مراسم گفت: افتتاح کتابخانه های عمومی، یکی از پروژه هایی است که افتتاحش هم دلچسب و خوشایند است و هم باعث ایجاد نشاط و امید در دل مردم است.
امیر شاه آبادی، افزود: یکی دیگر از آثار حضور و سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه در سال 90، در شهرستان هرسین امروز به بهره برداری رسید.
وی ایجاد یک کتابخانه که زیرساختی فرهنگی است در روستای چهر را ضروری دانست و گفت: روستای چهر با 2هزار و 600 نفر جمعیت و 540 خانوار، با داشتن تعداد زیادی دانش آموز و دانشجو و نخبه های علمی و همچنین مردم کتاب دوست و اهل مطالعه، به چنین مکان فرهنگی نیازمند بود که بحمدالله با لطف رهبری و تلاش مسئولین استانی و شهرستانی این مهم به وقوع پیوست.
امام جمعه شهرستان هرسین نیز در این مراسم گفت: افتتاح کتابخانه کار بسیار خوب و فاخری است.
حجت الاسلام محمد حسین اجرایی در ادامه افزود: امیدواریم با افتتاح این کتابخانه، کودکان، دانش آموزان و نوجوانان ما را به سمت کتاب و کتابخوانی تشویق کند و از کتابخانه های عمومی کمال استفاده خود را ببرند.
وی اظهار داشت: کتاب، بهترین چیزی است که می تواند برای فرزندان ما، موفقیت و آینده درخشانی را به ارمغان آورد، کتاب یار مهربان و بهترین رفیقی است که می تواند دوستان خود را به مقصد برساند.
شهرستان هرسین با 85 هزار نفر جمعیت در 44 کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه واقع شده است.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.