به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ سعید شعبانی شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز بسیج اصناف اظهار داشت: این قشر مبارز و انقلابی با کمک های مالی و جانی نقش موثری در پیروزی و استمرار نظام مقدس اسلامی داشته اند.
وی افزود: مسایل و مشکلات اقتصادی پیش آمده در کشور، تنها به علت تحریم های خارجی و بد عهدی آمریکایی ها نیست بلکه بخش عمده ایی از آن به علت فرصت طلبی و سودجویی تعدادی در داخل است.
فرمانده سپاه ناحیه بیجار تاکید کرد: بیش از 80 درصد هرج و مرج های اقتصادی کشور توسط افراد داخلی علیه مردم ایجاد شده که این اتفاق به دلیل عدم نظارت و کنترل دقیق مسایل اقتصادی است.
وی با اشاره به اینکه تحریم های داخلی امروز موجب افزایش فشارهای اقتصادی بر مردم شده است، تاکید کرد: اگر فشارها و تحریم های داخلی علیه مردم توسط برخی افراد سودجو اعمال نمی شد، تحریم های خارجی هرگز نمی تواند در اقتصاد کشور تاثیر داشته باشد.
سرهنگ شعبانی با تشریح وضعیت فعلی کشور و افزایش تحریم های داخلی بیان کرد: تحریم های داخلی شامل تحریم تولیدکنندگان با افزایش بی حساب و کتاب قیمت ها، احتکار، کم فروشی، کاهش تولید و کاهش سطح کیفیت محصولات علیه مردم می باشند.
وی یکی دیگر از عوامل ایجاد وضعیت اقتصادی کنونی را تحریم خرید کالای ایرانی توسط مردم دانست و گفت: فرهنگ استفاده از کالاهای خارجی و عدم حمایت از کالای تولید داخلی و بومی موجب ایجاد فرهنگ غلط مصرف گرایی شده است.
هفته بسیج اصناف از 29 مرداد شروع و تا چهارم شهریور مصادف با روز قشر بسیج اصناف ادامه داشت.
شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.