به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز یکشنبه در دیدار با فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان سقز اظهار داشت: کردستان در تامین غذایی کشور نقش زیادی دارد و نیاز است تغییر در سهم عادلانه آب به این استان زودتر صورت گیرد.
وی افزود: در این زمینه جلسات زیادی با مسئولان ارشد وزارت نیرو برگزار شده و به جد دنبال این هستیم سهم کردستان را از منابع آبی خود به میانگین کشوری برسانیم.
استاندار کردستان با بیان اینکه نیاز است 100 هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی تبدیل شود، یادآور شد: در سفری که وزیر نیرو در آینده به استان خواهد داشت این موضوع بطور جدی تری پیگیری و مطالبه می شود.
مرادنیا سرمایه گذاری در بخش صنعت استان را در یکسال گذشته بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: با بهره برداری از واحدهای بزرگی مانند پتروشیمی و زنجیره فولاد جهش بسیار خوبی در بخش صنعت استان ایجاد خواهد شد.
وی تاکید کرد: در 10 ماه گذشته از مسئولیتم همواره پیگیر مسایل استان در سطح کلان کشور و وزارتخانه ها بوده ام به همین دلیل کمتر در استان حضور دارم چرا که معتقدم مشکلات کردستان در بخش های مختلف باید در سطح کلان دنبال شود.
استاندار کردستان پشتیبانی بیشتر مردم از دولت را خواستار شد و افزود: انتظار می رود به جای تخریب دولت در فضای مجازی، با انتقاد سازنده در راستای رفع مشکلات، دولت را کمک کرد.
مرادنیا به آمادگی کامل استان برای بازگشایی بازارچه سیف نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اقلیم کردستان عراق با این عنوان که این بازارچه از امنیت لازم برخوردار نیست اقدام به بستن آن کرد که تلاش می کنیم طرف عراقی را به بازگشایی بازارچه سیف قانع کنیم ضمن اینکه کارهای خوبی نیز انجام شده است.
به گزارش ایرنا، در این دیدار چند نفر از فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان سقز به بیان برخی مشکلات و دغدغه های مردم اشاره کرده و خواستار ارتباط بیشتر مدیران با فعالان مدنی، دوری مدیران از رفتار متناقض و مایوس کردن مردم، باز شدن بازارچه مرزی سیف، حمایت از جوانان و کمک به ایجاد اشتغال آنان، انتخاب مدیران از بین جوانان و نظارت دقیق بر بازار شدند.
براساس سرشماری سال 95، جمعیت شهرستان سقز 226 هزار و 451 نفر است که 168 هزار و 359 نفر در شهر و 58 هزار و 92 نفر نیز در روستاها ساکن هستند. سقز در 195 کیلومتری شمال سنندج قرار دارد.
7355 /9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.