محمد جواد آقایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت هفته دولت ( 2 الی 8 شهریور) اظهار داشت: با اجرای این طرحها در حوزه صنعت ، کشاورزی، گردشگری و خدمات زمینه اشتغال 850 نفر فراهم خواهد شد.
وی افزود : تاکنون متقاضیان با دریافت 150 میلیارد ریال وام 132 طرح را در روستاهای بخش مرکزی اجرا کردند که زمینه اشتغال 550 نفر فراهم شده است.
آقایی با بیان اینکه هدف دولت تولید و اشتغال پایدار و ارائه خدمات برای روستاییان است،
خاطرنشان کرد: پرداخت وام اشتغال به روستاییان و عشایر باعث ماندگاری بیشتر مردم در روستاها و جلوگیری از مهاجرت و رونف تولید می شود.
این مسئول با اشاره به ظرفیت های بخش مرکزی ابرکوه در ایجاد اشتغال در حوزه های صنایع دستی و صنعت گردشگری، یادآور شد: با وجود ظرفیت های بالقوه در مناطق روستایی ، مسئولان با عزم جدی برای تحقق افزایش اشتغال تلاش مضاعفی داشته باشند.
وی همچنین یادآور شد : 15 پروژه عمرانی به مناسبت هفته گرامیداشت دولت در روستاهای بخش مرکزی ابرکوه با 20 میلیارد و 400 میلیون ریال بودجه آماده بهره برداری است.
به گفته آقایی این طرحها شامل ساخت 10 هزار مترمربع بوستان در روستای خسروآباد، جلال آباد، « کلپه» ، ساماندهی ورودی روستاها شامل اصلاح معابر ، آسفالت و زیرسازی 11 هزار مترمربع از معابر روستاهای احمدآباد، رحیم آباد و ده عرب است.
بخشدار مرکزی ابرکوه بیان کرد: با 15 میلیارد و 500 میلیون ریال بودجه سال گذشته 12طرح عمرانی در قالب زیرسازی معابر ، سنگ و جدول ، ساماندهی ورودی روستاها و ساخت بوستان اجرا شد.
بخش مرکزی ابرکوه 19 روستا و بیش از 10 هزارنفر جمعیت دارد و شغل اکثر ساکنان آن کشاورزی و دامداری است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.