به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان سقز اظهار داشت: مدیران و فرمانداران نباید به افتتاح چند پروژه دلخوش باشند بلکه باید زمینه حضور سرمایه گذاران در بخش های مختلف را فراهم کنند.
وی از بازگشایی بازارچه سیف در آینده نزدیک خبر داد و افزود: نباید اینقدر به مرز و دیگران وابسته بود بلکه ضروری است با حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای توسعه پایدار منطقه بهره گرفت.
استاندار کردستان سقز را دارای ظرفیت های بسیار در بخش های مختلف از جمله کشاورزی دانست و تاکید کرد: با وجود رکورد شکنی استان در تولید گندم از طریق اراضی دیم، می توان با تخصیص آب و مکانیزه کردن کشاورزی، شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر استان از جمله شهرستان سقز بود‌.
وی با تاکید بر اینکه توسعه سقز باید جهش بیشتری داشته باشد، یادآور شد: با بهره برداری از فولاد و فرودگاه سقز این شهرستان پیشرفت بهتری را به خود می بیند.
مرادنیا خواستار برخورد درست کارمندان با ارباب و رجوع شد و اضافه کرد: مردم همواره نگرانند که در مواجهه با سازمان ها و ادارات با بی مهری مواجه شوند در این شرایط نیاز است با برخورد صحیح این ذهنیت برطرف شود.
سرپرست فرمانداری سقز هم در این جلسه اظهار داشت: این شهرستان از لحاظ توسعه راه های روستایی از میانگین استان پایین تر است و باید در این زمینه کارهای بهتری انجام گیرد.
کامل کریمیان افزود: اعتبارات خوبی برای بهسازی محور سقز - بانه پیش بینی شده و در حال حاضر نقاط حادثه خیز این محور در حال اصلاح است.
وی با اشاره به اینکه محور سقز - مریوان تا 2 سال آینده زیر بار ترافیک می رود، گفت: 10 کیلومتر محور سقز - بوکان هم آزاد سازی شده و امسال هفت کیلومتر آن به بهره برداری می رسد.
کریمیان به اقدامات انجام شده در فرودگاه سقز نیز اشاره کرد و افزود: ساخت این فرودگاه در حال حاضر 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا 2 سال آینده افتتاح می شود.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان هم با اشاره به اینکه در هفته دولت 68 طرح گازرسانی در شهرستان سقز با 450 میلیارد ریال افتتاح یا کلنگ زنی می شود، گفت: 6 مورد از این طرح ها به بهره برداری می رسد و عملیات اجرای 62 طرح نیز آغاز می شود.
احمد فعله گری از گازدار بودن 183 روستای سقز خبر داد و تاکید کرد: عملیات گازرسانی به 42 روستای جدید در بخش سرشیو سقز نیز بزودی آغاز می شود.
وی با بیان اینکه از 271 روستای سقز 256 روستا قابلیت گازرسانی دارد، یادآور شد: با افتتاح پروژه های گازرسانی در هفته دولت، چهار هزار و 350 خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند می شوند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز هم گفت: همزمان با هفته دولت، 6 زنبورستان با ظرفیت اشتغال 18 نفر به بهره برداری می رسد.
نافع علوی نیا افزود: کمک به خرید 30 راس گاو شیری و اشتغالزایی برای 12 نفر، تجهیز پنج مورد پست تلقیح مصنوعی و افتتاح 31 طرح آبیاری تحت فشار از جمله پروژه های قابل اقتتاح بخش کشاورزی سقز در هفته دولت است.
به گزارش ایرنا، مرادنیا استاندار کردستان سفر یک روزه به شهرستان سقز را با حضور در مزار شهدای این شهر و اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا آغاز کرد.
بهره برداری از مجتمع بین راهی و جایگاه پمپ بنزین فیض الله بیگی، سالن همایش های میلاد و آغاز عملیات ساخت باشگاه بدنسازی مجموعه ورزشی شهید کاظمی از جمله برنامه های مرادنیا در سفر به سقز است.
در حاشیه شورای اداری سقز بطور همزمان عملیات اجرایی و افتتاح پروزه های گازرسانی و بهره برداری از طرح های کشاورزی شهرستان سقز با دستور استاندار کردستان آغاز شد.
همچنین در این مراسم از کارمندان نمونه دستگاه های مختلف اجرایی شهرستان سقز با اهدای لوح، تقدیر شد.
دیدار با فعالان سیاسی و اجتماعی این شهرستان و نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه های وی در سفر یک روزه به سقز است.
براساس سرشماری سال 95، جمعیت شهرستان سقز 226 هزار و 451 نفر است که 168 هزار و 359 نفر در شهر و 58 هزار و 92 نفر نیز در روستاها ساکن هستند. سقز در 195 کیلومتری شمال سنندج قرار دارد.
/9102/7355
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.