به گزارش خبرنگار ایرنا حسین خوش اقبال روز جمعه در آیین اختتامیه این جشنواره بین المللی دف نوای رحمت اظهار داشت: کردستانی ها در طول چهار دهه همواره در مقابل توطئه های دشمنان ایستادند و وفاداری خود را به نظام و انقلاب نشان دادند.
وی اضافه کرد: مردم استان با تقدیم پنج هزار و 400 شهید در راه نظام جمهوری اسلامی، علاقمندی خود را به این نظام اثبات کردند.
خوش اقبال افزود: مردم این استان افتخار می کنند که اصیل ترین قوم ایرانی محسوب شده و دارای تاریخ و فرهنگی غنی با انسان هایی بزرگ و فرهیخته هستند.
رئیس حوزه هنری کردستان نیز اظهار داشت: اگر امروز ساز عرفانی دف، شهره جهانی پیدا کرده و کردستان مفتخر به عنوان پایتخت دف دنیاست، نتیجه همت و تلاش عارفان و عاشقان موسیقی عرفانی و حمایت مسئولان و فعالان این عرصه است.
امین مرادی افزود: هر ساله آسمان آبی دف نوای رحمت گستره بیشتری به خود می گیرد و به همین دلیل این دوره میزبان بیش از 250 هنرمند دف نواز از 30 استان کشور بودیم.
او با بیان اینکه استقبال از جشنواره نسبت به دوره قبلی با رشد قابل توجه 40 درصدی از آثار ارسالی همراه بود، تاکید کرد: حوزه هنری کردستان مفتخر است که جدا از برگزاری بخش اصلی و رقابتی و در سایه همراهی هنرمندان بار دیگر تجمع دف نوازان با عنوان سماع عارفان را در روز عید قربان در میدان آزادی سنندج برگزار کند.
در پایان این آیین از گروه های دف نوازی و مولودی خوانی برتر با اهدای لوح تقدیر شد.
هشتمین جشنواره بین المللی دف نوازی 'دف نوای رحمت' با حضور گروه هایی از ۳۰ استان کشور از ۳۱ مرداد تا دوم شهریور در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.
7355/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.