به گزارش خبرنگار ایرنا، جلال شریعتی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در سال های اخیر ساخت و سازها با کاهش روبرو شده و شهرداری را با مشکلات مالی در بخش های مختلف مواجه کرده است.
وی با بیان اینکه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری نیازمند ورود به بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار است، افزود: با توجه به اینکه منابع داخلی شهرداری نیز با سیر نزولی روبرو شده و نتوانسته در زمینه جذب سرمایه گذار موفق عمل کند.
عضو شورای اسلامی شهر سنندج تاکید کرد: در راستای استفاده از توان بخش خصوصی شورای چهارم اقدام به تشکیل کمیسیون سرمایه گذاری کرد ولی باید تلاش کنیم از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی علاوه بر اشتغال و تولید، درآمد پایدار نیز برای شهردار ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه در دوره پنجم شورای اسلامی سیستم سرمایه گذاری فعال تر از گذشته شده است، گفت: با تلاش های انجام شده توافقات لازم برای حضور سرمایه گذاران در چند پروژه انجام شده که در هفته دولت کلنگ زنی می شوند.
شریعتی یادآور شد: به هر اندازه بتوانیم در موضوع جذب سرمایه گذار موفق عمل کنیم به همان اندازه در زمینه ایجاد درآمد پایدار نیز موفق خواهیم بود.
وی در ادامه به موضوع دستفروشی در شهر سنندج اشاره کرد و افزود: در حال حاضر آشفتگی حادی در زمینه دست فروشان در این شهر وجود دارد و علاوه بر اینکه منجر به نارضایتی شهروندان شده، سیما و منظر شهری را نیز بر هم زده است.
عضو شورای اسلامی شهر سنندج اظهار داشت: هر چند شهرداری متولی سر و سامان دادن و کنترل فضاهای عمومی شهری است اما به تنهایی نمی‌تواند به این وضعیت سامان دهد و نیازمند همکاری سایر دستگاه ها است.
وی با بیان اینکه در حد فاصل میدان آزادی، خیابان فردوسی تا میدان انقلاب، 500 نفر از طریق دست فروشی امرار معاش می کنند، یادآور شد: برخورد شهرداری با این دستفروشان تبعاتی دارد بنابراین ساماندهی آنان نیازمند همکاری و حمایت دستگاه های مختلف از جمله نیروی انتظامی و قوه قضاییه است.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این نشست خبری با بیان اینکه تنش های اقتصادی موجود در کشور نه تنها بر روی درآمدهای شهرداری بلکه بر بخش های دیگر هم تاثیر گذار بوده است، گفت: شهرداری و شورای شهر سنندج نیز دستخوش مسایل ناشی از این وضعیت شده اند.
مجید شاه ویسی با بیان اینکه امروز درآمد شهردار به سختی تامین می شود، افزود: روز به روز سهم شهرداری از قانون مالیات بر ارزش افزوده کم می شود لذا امید می رود با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار درآمدی پایدار برای شهرداری ایجاد شود.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر سنندج نیز در این جلسه نبود فرهنگ سرمایه گذاری را از دیگر دلایل نبود درآمد پایدار در شهرداری اعلام کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و تعامل با تعدادی سرمایه گذار چند پروژه که از سال ها قبل به تاخیر افتاده بود آماده شده و در هفته دولت کلنگ زنی می شود.
ارسطو گویلی شهربازی پارک ملت سنندج را یکی از این پروژه ها دانست و افزود: در گذشته این پروژه در دست سرمایه گذاری بود که برخی وسایل آن فرسوده و غیر استاندارد از استان های دیگر به این مکان انتقال داده شد.
وی اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده پروژه مذکور از این سرمایه گذار پس گرفته شد و پس از اعلام فراخوان به سرمایه گذار دیگری سپرده شد تا حجم سرمایه گذاری آن 100 درصد افزایش یابد.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر سنندج یادآور شد: برای احداث این پروژه از جدیدترین تجهیزات استفاده می شود و با برنامه ریزی های انجام شده در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.
گویلی همچنین به احیای شهربازی پارک کودک اشاره کرد و گفت: برنامه‌های خوبی برای احیای این شهربازی در دست اجرا داریم و چند سرمایه گذار نیز برای مشارکت اعلام آمادگی کرده اند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.