شهردار منطقه 3 شیراز با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: ما به دنبال تبدیل کامل محور حافظیه به پیاده راه هستیم و این پروژه در برنامه ما قرار دارد، در این میان یکی از مشکلات ما در تبدیل کامل این محل به پیاده راه، وجود چند ارگان و دستگاه اجرایی در ابتدا و انتهای این محور است.

فرود بذرافشان اظهار داشت: با توجه به بازشدن زیرگذر علی بن حمزه، این مسیر می تواند جایگزین محور حافظیه شود و در صورتی که مجوز آن صادر شود، نیم ساعته مسیر را بسته و تبدیل به پیاده راه می کنیم.

وی با اشاره به جمعیت 190 هزار نفری و ظرفیت های گردشگری موجود در سطح منطقه 3، گفت: در طول 4 ماه فعالیت در منطقه، یکی از مهمترین کارهایی که انجام دادیم در حوزه نظم و انضباط دهی به امور بود، به ویژه در حوزه مالی توانستیم اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

شهردار منطقه 3 شیراز ادامه داد: در این راستا در حالی که ما پیش از این در منطقه 3 پروژه فعال داشتیم اما در مقابل 7 پروژه بلاتکلیف بود که توانستیم تکلیف تمامی پروژه ها را مشخص کنیم و در کنار آن امسال 15 پروژه عمرانی جدید را در دستور کار داریم که برخی از آنها نیز آغاز شده است.

بذرافشان با اشاره به اجرای 35 هزار مترمربع آسفالت و روکش آسفالت از ابتدای سال تاکنون،‌ گفت: یکی از اقدامات ما در ایام عید، توجه به زیباسازی و فضای سبز منطقه بود که برای اولین بار نوروز امسال 18 هزار مترمربع گلکاری در سطح منطقه انجام شد که این کاری کم نظیر بود.

شهردار منطقه 3 افزود: یکی از مشکلات ما در حوزه فضای سبز این است که در بسیاری مناطق شهر هنوز هم فضای سبز توسط تانکر آبیاری می شود که این کار علاوه بر هدر رفتن آب، ‌مشکلاتی را برای ترافیک شهر به وجود می آورد که در این راستا یکی از الزامات ما، لوله گذاری برای آبیاری فضای سبز است و طی 4 ماه اخیر نیز 8 هزار متر لوله گذاری در سطح منطقه انجام شده. همچنین با توجه به اهمیت زیباسازی ورودی دروازه قرآن طی چند هفته آینده، آبنما و آبشار این محل بار دیگر راه اندازی و نورپردازی می شود.

بذرافشان از ایجاد دو پیاده راه در سطح منطقه خبر داد و گفت: یکی از مشکلات ما در منطقه، بحث تملک هاست که هنوز بخش اعظمی از تملک پروژه های عمرانی و هزینه های آن باقی مانده است.

وی در خصوص سرنوشت طرح توسعه آرامگاه سعدی نیز اظهار داشت: در طرح توسعه سعدی به دلیل گستردگی آن نیاز به تملک بسیاری وجود دارد اما هنوز پس از گذشت 20 سال از این طرح، بخش اعظمی از اماکنی که در طرح قرار دارد تملک نشده و از سویی مردم این محل بلاتکلیف هستند چرا که به دلیل قرارگرفتن در طرح، اجازه ساخت وساز و تعمیر نیز به آنها داده نمی شود. در همین ارتباط با توجه به هزینه های بالای تملک در حال تهیه بسته های سرمایه گذاری و استفاده از توان بخش خصوصی برای ساماندهی این طرح هستیم و از سوی دیگر بحث تخصیص بودجه ملی به طرح توسعه آرامگاه را دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در تملک های قبل وجود دارد جزیره ای و سلیقه ای عمل کردن در تملک بوده به گونه ای که امروز شاهدیم در برخی از نقاط طرح به صورت جسته و گریخته تملک هایی صورت گرفته و تنها چند میدان خالی در محلات به وجود آمده که حتی برخی تبدیل به محل دپو زباله و مشکلات دیگر شده است، حال آنکه اگر به صورت منظم تملک ها صورت می گرفت حداقل تاکنون بخشی از مشکلات حل شده بود.

وی با انتقاد از افتتاح زودهنگام برخی پروژه های عمرانی در دوره قبل، گفت: شاید برخی پروژه ها در دوره شورا و شهرداری سابق افتتاح شده باشد یا در مرحله اجرا باشد اما بار مالی آنها روی دوش شورا و شهرداری فعلی است به ویژه در حوزه تملک که هنوز تملک بسیاری از پروژه ها باقی مانده است.

شهردار منطقه 3 شیراز با اشاره به حل مشکل تملک مسیر دسترسی آرامستان بهشت احمدی از بولوار شهید وفایی و نیز تملک املاک مسیر چپ گرد دلگشا که مدت هاست به دلیل تملک چند خانه متوقف شده است، اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات ما در شهرک سعدی، حضور تعداد زیادی اتباع افغانی در این محل است که از نظر فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار هستند به گونه ای که از 55 هزار نفر جمعیت این محل، در حال حاضر 15 هزار نفر را اتباع افغانی تشکیل می دهند.

بذرافشان درخصوص محور عرفان نیز گفت: در حال حاضر بهسازی بخشی از این طرح آغاز شده و قرار است این طرح نهایی شود، اما پل شیشه ای این پروژه مسکوت مانده تا از جانب شورا در این خصوص تعیین تکلیف شود.

وی با انتقاد از اجرای برخی پروژه های عمرانی در گذشته، افزود: با حذف یک پل در گذشته می شد با اعتبارات آن کل زیباسازی شهر را تکمیل کرد.

بذرافشان ادامه داد: امروز ما شاهدیم بدنه شهرداری بسیار بزرگ شده و شهرداری باید درآمد باشد تا حقوق پرداخت کند البته شهردار اعتقادی به حذف نیرو ندارد اما باید پاسخگوی پرداخت حقوق این تعداد نیرو نیز باشد و در کنار این ها، او باید بدهی بالای شهرداری در گذشته را هم پرداخت کند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 970921
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.