به گزارش خبرنگار ایرنا، این 50 خانه ورزش روستایی شامل 6 خانه در شهرستان سنندج، 6 مورد در سقز، دیواندره پنج مورد، مریوان 6، بیجار و دهگلان هر کدام چهار، قروه، سروآباد و بانه هر کدام پنج و کامیاران چهار مورد است.
در این راستا آیینی روز شنبه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، مدیرکل ورزش وجوانان و جمعی از مسئولان و مردم به صورت نمادین در روستای سراب قامیش سنندج برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در این آیین گفت: تلاش دولت خدمات شایسته به مردم از جمله در روستاها بوده و در این راستا اقدامات خوبی انجام داده است.
حسین خوش اقبال با بیان اینکه هدف از تجهیز کردن روستاها به امکانات ورزشی، توسعه ورزش همگانی است، افزود: ایجاد نشاط و شادابی برای اقشار مختلف مردم، از جمله اهداف ایجاد خانه های ورزش روستایی در این مناطق است.
وی، تعامل و خرد جمعی را در موفقیت مردم روستاها بسیار مهم دانست و یادآور شد: امیدواریم با مشارکت مردم روستا، شاهد توسعه اقتصادی، اجتماعی و ورزشی در مناطق روستایی و کشور باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه باید در کنار مردم باشیم چرا که مردم سرمایه اصلی نظام و کشور هستند، تاکید کرد: با درایت دولت و حمایت های رهبری، هیچ نگرانی در رابطه با مسائل اقتصادی و امنیتی وجود ندارد.
خوش اقبال اضافه کرد: تحریم ها و خروج آمریکا از برجام، نه تنها موجب مایوس کردن مردم نخواهد شد، بلکه وحدت و انسجام ملی را در پی خواهد داشت.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان به تجهیز خانه های ورزش روستایی اشاره کرد و گفت: برای تجهیز این خانه ها، بیش از سه میلیارد ریال هزینه شده است.
حامد جولایی افزود: سال گذشته نیز یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل ارزش افزوده برای تجهیز این خانه ها اختصاص یافت که امسال به طور عملی انجام شد.
وی یادآور شد: تلاش می کنیم تا پایان امسال تمایم روستاهای بالای یک هزار نفر جمعیت را در استان به خانه های ورزش و تجهیزات لازم ورزشی مجهز کنیم.
به گزارش ایرنا، روستای سراب قامیش از توابع بخش مرکزی سنندج در 20 کیلومتری شمال این شهر قرار داشته و دارای 2 هزار نفر جمعیت و 600 خانوار است.
بیش از 500 بازی بومی و محلی در استان کردستان شناسایی شده و حدود پنج هزار و 100 ورزشکار سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی این بخش فعالیت دارند.
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.