سرهنگ جعفر غفاریان روز سه شنبه در حاشیه مراسم بدرقه این کاروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کاروان به مدت سه روز از مناطق عملیاتی شمال غرب کشور بازدید خواهند کرد.
وی افزود: یادمان های شهدای گمنام دریاچه زریبار و خانم شیخان (منطقه عملیاتی والفجر 4 و 9) مریوان میزبان زائرین راهیان نور شهرستان سروآباد است.
فرمانده سپاه شهرستان سروآباد یادآور شد: پیش از این نیز یک کاروان راهیان نور دانش آموزی متشکل از 145 دانش آموز دختر و یک کاروان متشکل از 90 نفر از بسیجیان محلات، پیشکسوتان و بازنشستگان سپاه به مناطق عملیاتی اعزام شده بودند.
وی گفت: اردوهای راهیان نور ظرفیت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی و آشنایی نسل های جوان و آینده با رشادت های رزمندگان اسلام است.
وی اضافه کرد: آشنایی با رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی، بازخوانی وصیت نامه ها و خاطرات شهدا و چگونگی انجام عملیات های این دوران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از اهداف اصلی اعزام کاروان های راهیان نور است.
شهرستان سروآباد با جمعیت 48 هزار نفری در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده که از مجموع هفت یادمان دوران دفاع مقدس در استان کردستان 2 یادمان آن در این شهرستان قرار دارد.
این شهرستان 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.