حجت الله نریمانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال در مجموع 12 هزار دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه دوم استان در سه مرحله به مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب کشور اعزام می شوند.
وی افزود: در مرحله اول چهار هزار و 752 دانش آموز دختر و پسر از اول مرداد تا پایان شهریور در قالب چند کاروان به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور اعزام و از یادمان های دفاع مقدس بازدید می کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه مرحله دوم اعزام این کاروان ها نیز آذر ماه امسال آغاز می شود، تاکید کرد: در این مرحله نیز چهار هزار و 248 دانش آموز به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس شمال غرب کشور اعزام خواهند شد.
وی یادآور شد: آخرین مرحله کاروان های راهیان نور امسال استان از بهمن ماه آغاز و تا پایان اسفند ادامه دارد و سه هزار دانش آموز در این مرحله برای بازدید از مناطق عملیاتی راهی جنوب کشور می شوند.
نریمانی با بیان اینکه سهمیه هر شهرستان با توجه به جمعیت دانش آموزی تعیین شده است، اضافه کرد: در این برنامه فرهنگی، دانش آموزان از یادمان های دفاع مقدس بازدید کرده و هر چه بیشتر در جریان فداکاری و ایثار رزمندگان قرار می گیرند.
وی همچنین به اهداف اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت در میان دانش آموزان و بازخوانی رشادت و پایمردی رزمندگان در آن دوران حماسه و ایثار از جمله اهداف این برنامه فرهنگی است.
سال گذشته نیز حدود 12 هزار دانش آموز دختر و پسر از استان کردستان در قالب کاروان های راهیان نور دانش آموزی از مناطق عملیاتی شمالغرب، غرب و. جنوب کشور و یادمان های دفاع مقدس بازدید کرده بودند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.