مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از پوشش بیمه تامین اجتماعی، 220 از هنرمندان استان در 9 ماه گذشته در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری خبر داد.

جلال قلعه شاخانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اهمیت امنیت شغلی اهالی فرهنگ و هنر اظهار کرد: یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای تحقق حقوق شهروندی، پوشش بیمه اصحاب فرهنگ و هنر است.
  وی با بیان اینکه بیمه هنرمندان از ضروریات بود، عنوان کرد: در همین راستا در دولت تدبیر و امید تفاهم‌نامه‌ای با سازمان تأمین اجتماعی منعقد شده که به موجب آن، همه اهالی فرهنگ و هنر واجد شرایط، می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.   مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: نبود بیمه تامین اجتماعی در سن کهولت را یکی از دغدغه‌های همیشگی هنرمندان و پیشکسوتان اهالی فرهنگ و هنر بود که خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته همه هنرمندان می توانند از مزایایی بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.   قلعه شاخانی، با بیان اینکه هنرمندان سرمایه اجتماعی، هویت تاریخی و ملی و عامل پیش برنده توسعه کشور محسوب می شوند، افزود: به همین منظور پوشش بیمه ای هنرمندان در دستور کار قرار گرفت که در 9 ماه گذشته 220 هنرمند استان از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شده اند.   وی با بیان اینکه 34 نفر از این هنرمندان در سال جاری بیمه شده اند، اذعان کرد: از این تعداد، 27 نفر از شهرستان سنندج، 2 نفر از بیجار، 2 نفر از قروه، یک نفر از مریوان، یک نفر از دیواندره و یک نفر از دهگلان هستند.   وی همچنین گفت: این افراد از طریق صندوق هنرمندان و در حوزه هنرهای تجسمی، سینمایی، موسیقی، نمایش و ادبی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.   مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر معرفی و شناسایی هنرمندان و نویسندگان شهرستانی خاطر نشان کرد: ادارات شهرستانی می توانند در اسرع وقت نسبت به معرفی هنرمندان فاقد بیمه شهرستان خود تلاش کنند تا نسبت به برقراری بیمه تامین اجتماعی اقدام شود.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.