به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خوش اقبال روز دوشنبه در جلسه هماهنگی پخش برنامه کوی محبت از رسانه ملی اظهار داشت: این برنامه برای معرفی استان است و با توجه به دیدگاه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب در خصوص مردم کردستان و عشق و ارادت مردم این خطه به اهل بیت (ع) لازم است به بهترین نحو از آن استفاده کرد.
وی با بیان اینکه مردم کردستان در طول سال در آیین ها و مناسبت های دینی برنامه های متنوعی که با فرهنگ خود اجین شده را برای اثبات عشق و علاقه خود به اهل بیت (ع) برگزار می کنند، افزود: بدون ویژه برنامه کوی محبت هم می توان عشق و علاقه مردم این استان به ائمه اطهار (ع) را به وضوح دید.
خوش اقبال خواستار تشکیل کمیته پشتیبانی و فرهنگی برای این برنامه با حضور دستگاه ها و نهادهای دولتی و انقلابی شد و تاکید کرد: کمیته فرهنگی به منظور گردآوری مهمانان و برنامه ریزی برگزاری آن و پشتیبانی نیز به منظور جمع آوری کمک های خیرین برای بازسازی عتبات عالیات فعالیت خواهد کرد.
معاون امور فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان نیز گفت: برنامه کوی محبت در قالب جشنواره نشان ارادت در استان ها اجرا و در رسانه ملی با معرفی ظرفیت های فرهنگی و مذهبی استان میزبان پخش می شود.
حجت الاسلام سیدمحمد حسینی اظهار داشت: کردستان در 25 مرداد به عنوان دهمین استان در کشور میزبان این برنامه پس از خراسان رضوی است تا در مدت 45 دقیقه دست اندرکاران برنامه اقدام به معرفی عشق و ارادت مردم کردستان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه این برنامه بازتاب کشوری دارد لازم است برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شود تا کاری فراخور عشق و ارادت مردم کردستان به ائمه اطهار (ع) تهیه و پخش شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان به عنوان دبیر کارگروه فرهنگی و سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان به عنوان دبیر کارگروه پشتیبانی انتخاب و مقرر شد هماهنگی های لازم با رسانه ملی در راستای برگزاری این برنامه انجام شود.
همچنین در این جلسه بر اجرای برنامه های فرهنگی و بومی استان از جمله دف نوازی و مولودی خوانی که مربوط به ارادت آنها به اهل بیت (ع) است نیز برگزار و ظرفیت های مختلف استان نیز از جلمه امامزادگان و اماکن متبرکه آن نیز در این برنامه معرفی شود.
برنامه کوی محبت از شبکه 2 صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به روی آنتن می رود و استان کردستان در دهه ولایت میزبان این برنامه است.
کردستان یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد، اکثریت جمعیت این استان اهل سنت با مذهب شافعی هستند اما در دو شهرستان قروه و بیجار اکثریت با اهل شیعه است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.