به گزارش خبرنگار ایرنا، دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم هشت استان و 60 شهر مرزی کشور با لباس های محلی و گویش های مختلف در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج گرد هم آمدند تا علاوه بر آشنایی با آداب و فرهنگ و رسوم، دوستان جدیدی از نقاط مختلف کشور برای خود پیدا کنند.
آیین افتتاح این اردوی ملی با حضور علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان و مسئولان آموزش و پرورش استان های مرزی در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این آیین گفت: در این اردوی پنج روزه 300 نفر از دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم استان های مرزی اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خوزستان و کردستان حضور دارند.
رشید قربانی با بیان اینکه دانش آموزان کردستانی شرکت کننده در این اردو از شهرستان های مرزی بانه، مریوان، زیویه، سقز و سروآباد هستند، افزود: عمده این دانش آموزان نخبگان علمی، قرآنی، فرهنگی و ورزشی هستند که در مناطق کم برخوردار بوده و نیاز به آموزش های مختلف دارند.
وی اظهار داشت: هر کدام این دانش آموزان سفیرانی برای معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری و آداب و رسوم این استان به سایر نقاط کشور هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه به برنامه های جانبی این اردو اشاره کرد و یادآور شد: کارگاه های آموزشی مختلفی برای شکل گیری تقویت هویت دینی و مقابله با تهاجمات در این اردو برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: دانش آموزان باید از نتایج این کارگاه ها بهره لازم را ببرند تا بتوانید مانند دیواری محکم از دستاوردهای نظام و انقلاب دفاع و پاسداری کنند.
قربانی همچنین حضور تعدادی از دانش آموزان با لباس محلی در قدمگاه رهبر معظم انقلاب در آبیدر و گلباران تمثال ایشان، زیارت شهدای گمنام، و بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری استان را از دیگر برنامه های این اردو اعلام کرد.
وی با بیان اینکه وظیفه آموزش و پرورش تربیت انسان های فرهیخته و مسئولیت پذیر از طریق مختلف بویژه برگزار اردوهای ملی برای آنان است، گفت: برگزاری این اردوها علاوه بر تقویت وحدت، همدلی و وفاق، حس مسئولیت پذیری را نیز در میان آنان تقویت می کند.
پانزدهمین اردوی ملی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه مناطق مرزی کشور از 13 تا 17 مرداد ماه با حضور 300 نفر از دانش آموزان هشت استان مرزی کشور در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار می شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.