محمد فاتحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان مواد غذایی غیر بهداشتی در بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط از واحدهای صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی و فروشگاه های لوازم بهداشتی و آرایشی کشف، جمع آوری و معدوم شده است.
وی با بیان اینکه ارزش مادی این مقدار مواد فاسد و غیر مجاز 76 میلیون ریال بود، افزود: این مواد پس از کارشناسی های انجام شده به دلیل فاسد و غیر مجاز بودن، غیر قابل مصرف انسانی و حیوانی تشخیص داده و از رده مصرف خارج شد.
فاتحی اضافه کرد: این مواد فاسد و تاریخ مصرف گذشته شامل انواع بیسکویت، کیک، نوشابه، نوشیدنی های گازدار، مواد شوینده، انواع شکلات و آدامس، چیپس، پفک، انواع لبنیات و مواد آرایشی و بهداشتی بود.
سرپرست مرکز بهداشت کامیاران حفظ ایمنی غذایی مردم و ارتقای بهداشت عمومی جامعه را از اهداف اجرای طرح کنترل و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی اعلام کرد.
وی یادآور شد: افراد متخلف در این زمینه بدانند شبکه بهداشت از طریق مجاری قانونی با همکاری قضایی بطور قاطع با آنها برابر مقررات و قوانین برخورد خواهد کرد.
فاتحی اضافه کرد: این حجم از مواد غذایی، بهداشتی، آرایشی و نوشیدنی فاسد و تاریخ مصرف گذشته با حضور نماینده دادگستری، مسئولان بهداشت محیط و اهالی رسانه شهرستان در محل دفن زباله، معدوم شد.
وی از شهروندان خواست هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای مواد غذایی و بهداشتی روی بسته بندی ها توجه کنند و در صورت مشاهده هر گونه بسته بندی تاریخ مصرف گذشته مراتب را به واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گزارش دهند.
مرکز بهداشت کامیاران با نظارت مستمر بر واحدهای صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی و برخورد قانونی با هرگونه تخلف در راستای اجرای 'قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی تامین سلامت غذایی در سطح تولید و عرضه را در راس اهداف کاری خود قرار داده است.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.