باقر کرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تسهیلات اشتغالزایی به افراد بهبود یافته ای پرداخت می شود که در کمپ های دارای مجوز زیر نظر این سازمان موفق به ترک اعتیاد شده و یکسال از پاکی آنان گذشته باشد.
وی افزود: بر این اساس افرادی که شرایط بکارگیری آنان در مشاغل مختلف با گذراندن دوره های آموزشی و دریافت گواهی کسب و کار فراهم شود، می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
کرمی با بیان اینکه این افراد می توانند با مراجعه به ادارات بهزیستی محل سکونت خود تقاضای تسهیلات خود اشتغالی کنند، تاکید کرد: میانگین پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به معتادان بهبود یافته بسته به نوع طرح شغلی مورد نظر 200 میلیون ریال است.
معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان یادآور شد: این سازمان در زمینه پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به معتادان بهبود یافته به شرط دارا بودن شرایط لازم هیچگونه محدودیت و مشکلی ندارد و تنها مشکل در این زمینه نبود ضامن برای متقاضیان است.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 500 نفر از معتادان بهبود یافته در استان وام اشتغالزایی دریافت کردند و 200 نفر آماده سازی شغلی شدند؛ اضافه کرد: فراهم کردن زمینه اشتغال برای این افراد درصد بازگشت به اعتیاد را کاهش می دهد.
کرمی با تاکید بر همکاری سایر سازمان ها و دستگاه ها در زمینه مقابله با معضل اعتیاد در جامعه گفت: توجه به مسایل اجتماعی معتادان بهبود یافته به عنوان قشر آسیب پذیر جامعه در کاهش آمار معتادان تاثیرگذار است.
در حال حاضر 15 مرکز کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز سازمان بهزیستی در استان کردستان فعال است.
110 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 603 هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.