به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، تا به امروز 6 طرح از جمله بیمارستان 90 تختخوابی بانه در استان کردستان به بهره‌برداری رسیده است.
این بیمارستان که عملیات احداث آن سال 1387 به زمین زده شده بود و به علت کمبود منابع مالی تنها با 32 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف مانده بود، به همت و مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و تخصیص 94 میلیارد ریال اعتبار از سوی این بنیاد به تازگی به بهره‌برداری رسیده است.
بیمارستان 90 تختخوابی بانه که در زمینی به مساحت 49 هزار مترمربع با زیربنای هشت هزار و 600 مترمربع احداث شده، شامل بخش‌های مختلف از جمله کودکان، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اتاق عمل، آی‌سی‌یو، آزمایشگاه و رادیولوژی است.
براساس تفاهم‌نامه‌ی منعقد شده در سال 1394 میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این ستاد ساخت و تکمیل 10 پروژه‌ی بیمارستانی نیمه‌تمام را در مناطق محروم کشور بر عهده گرفته است.
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تا به امروز در ساخت، تکمیل و بهره‌برداری از 6 بیمارستان در شهرهای میانه در استان آذربایجان‌شرقی، مینودشت در استان گلستان، درگز در استان خراسان رضوی، گرمسار در استان سمنان، فردوس در استان خراسان جنوبی و بانه در استان کردستان مشارکت داشته است.
هم اکنون علاوه بر 6 بیمارستان به بهره برداری رسیده زیر نظر برنامه این بنیاد، دو بیمارستان دیگر در شهرهای بهار استان همدان و قرچک ورامین نیز آماده‌ افتتاح شده است.
همچنین پروژه‌های بیمارستان‌های نی‌ریز در استان فارس و دزفول در استان خوزستان نیز به ترتیب با 60 و 25 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.
بنیاد برکت 585 طرح توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی، ساخت مدارس و مساجد برکت، مسکن محرومان، بیمارستان و مراکز بهداشت و درمان، امور زیربنایی و هم‌چنین ارائه‌ خدمات بیمه‌ای، حمایت از ایتام، بیماران صعب‌العلاج و اعطای وام قرض‌الحسنه را با اعتباری بیش از پنج هزار و 587 میلیارد ریال در کردستان در دست اجرا دارد.
تاکنون بخش زیادی از این طرح ها به انجام رسیده که با افتتاح هر یک از این آنها زمینه اشتغال برای تعدادی از متقاضیان کار فراهم می‌شود که در راستای سیاست‌های اصولی اشتغال‌زایی و ایجاد کسب و کار بنیاد برکت است.
به گزارش ایرنا، بیمارستان 64 تختخوابی رازی بانه روز جمعه با حضور دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهمن مرادنیا استاندار کردستان، محسن بیگلری نماینده مردم بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان حوزه بهداشت کردستان به بهره برداری رسید.
هم اکنون این بیمارستان با 86 تخت فعال و 30 تخت ستاره دار دارای بخش های کودکان، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اتاق عمل، ICU و NICU، آزمایشگاه و رادیولوژی است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.