به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در نشست شوراهای آموزش و پرورش و پشتیبانی سواد آموزی اظهار داشت: نبود امکانات و تجهیزات در مناطق مرزی منجر به افزایش آمار بیسوادی و به تبع مشکلات جدی در دیگر بخش ها می شود.
وی با بیان اینکه باید با ایجاد محدودیت هایی در مرزها جلوی این مساله گرفته شود، افزود: کارت مرزنشینی در این زمینه یک امتیاز است و می توان شرط صدور این کارت را باسوادی متقاضیان تعیین کرد.
استاندار کردستان تاکید کرد: باید با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم آموزشی اجازه ندهیم مناطق مرزی و حاشیه ایی کماکان با رشد معضلات اجتماعی، بیسوادی و تبعات آن روبرو باشند.
وی با بیان اینکه در زمینه تجهیز و تکمیل فضاهای آموزشی نیز باید مناطق حاشیه در اولویت باشند، یادآور شد: در این زمینه به همت جمعی نیاز داریم و دستگاه های متولی باید هر کدام به وظیفه خود به نحو احسن عمل کنند.
مرادنیا به اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل فضاهای آموزشی از محل اعتبارات سفر معاون سازمان برنامه و بودجه به کردستان اشاره کرد و گفت: در این حوزه باید توان خیرین جدی گرفته شده و از هر طریقی برای رونق وضعیت فضاهای آموزشی تلاش کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه در سفر معاون سازمان به استان اعتبارات خوبی برای تکمیل برخی از پروژه های آموزشی مصوب شد، اظهار داشت: در این سفر 110 میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع آموزشی حیات طیبه سنندج مصوب شد.
بهرام نصراللهی زاده افزود: همچنین در این سفر 25 میلیارد ریال برای تکمیل مدرسه راهنمایی 15 کلاسه طالقانی سنندج، 60 میلیارد ریال برای 2 هنرستان در مریوان و اعتباراتی برای تکمیل هنرستان 12 کلاسه شهرک بهاران و سه اردوگاه ملی دانش آموزی مصوب شد.
وی همچنین قول مساعد داد هر پروژه آموزشی در استان که نیازمند اعتباراتی برای تکمیل باشد به شرطی که تا مهر ماه امسال به بهره برداری برسد، نسبت به تخصیص آن اقدام می شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.