به گزارش ایرنا، علی شهری روز چهارشنبه در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان بوشهر افزود: برای بازسازی و نوسازی این مدرسه ها 180 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با اشاره به فعالیت 25 هزار خیر مدرسه ساز در کشور اضافه کرد: تاکنون حدود 40 هزار میلیارد ریال از کمک های خیران مدرسه ساز در سطح کشور تحقق یافته است.
شهری بیان کرد: با این میزان اعتبار 107 هزار کلاس درس معادل 20 درصد کلاس های موجود به صورت کامل و یا با مشارکت خیران احداث شده است.
وی یادآور شد: تاکنون 65هزار کلاس درس معادل 70 درصد مدرسه های کشور با 60 هزار میلیارد ریال اعتبار زیر پوشش طرح ملی تخریب و بازسازی قرار گرفته و نوسازی شده است.
شهری یادآور شد: افزون براین 29 هزار کلاس درس نیز در کشور مقاوم سازی شده است.
وی بیان کرد: با توجه به حادثه خیز بودن کشور استحکام بخشی مدرسه ها از ضرورت هایی است که باید مورد توجه دولت، مجلس و خیران قرار گیرد.
شهری اضافه کرد: اگر چه تاکنون توجه کافی به امر مدرسه سازی شده است ولی هنوز مشکلاتی در این بخش وجود دارد که نیازمند همکاری همه جانبه خیران و دولت است.
معاون توسعه مدیریت پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در باره مشارکت دولت گفت: مشارکت دولت در اجرای طرح های نیمه تمام خیران تاکنون 63 درصد تخصیص یافته و تلاش می شود تا پایان سال این میزان به 100 درصد برسد.
وی یادآور شد: همچنین برای نخستین بار با کمک دولت، مجلس و همراهی سازمان برنامه و بودجه در قانون بودجه سال آینده دولت متعهد شده معادل کمک تحقق یافته خیران به مدارس کمک کند که پیش بینی می شود این اعتبار به چهارهزارو 500 میلیارد ریال برسد.
استاندار بوشهر گفت: با توجه به تنوع نیازهای آموزش و پرورش حضور و پشتیبانی خیران مدرسه ساز از این نهاد ضروی است.
عبدالکریم گراوند افزود: دامنه نیازها در آموزش و پرورش زیاد و منابع محدود است به همین دلیل حضورخیران نیک اندیش مدرسه ساز در کنار آموزش و پرورش حائز اهمیت است.
وی بیان کرد: میزان مشارکت خیران استانی و ملی در استان بوشهر 146یکهزارو 460 میلیارد ریال است که انتظار می رود خیران حضور پرشوری برای نوسازی و بازسازی همه کلاس های درس استان داشته باشند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهرگفت: در زمان حاضر 500 خیرمدرسه ساز و 2هزار و 500 مدرسه یار( برای تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس) در استان بوشهر فعال هستند.
احمد مرادی افزود: با کمک دولت در دهه گذشته چهار هزار کلاس درس معال 50 درصد کلاس های درس استان بوشهر بازسازی و مقاوم سازی شده است.
وی یادآور شد: در زمان حاضر 800 کلاس درس دیگر معادل 10 درصد کلاس های موجود در این استان نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است.
مرادی اضافه کرد: در زمان حاضر یکهزار و 404کلاس درس در استان بوشهر در نوبت دوم فعال هستند.
در این آیین از خیران مدرسه ساز استان بوشهر تجلیل شد.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.