به گزارش خبرآنلاین لرستان، حبیب الله خجسته پور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه املاک آموزش و پرورش در پرداخت عوارض تغییر کاربری طبق بند «ه» تبصره 9 معاف هستند، اظهار داشت: این موضوع را با جرایم تخلفات خلط مبحث نکنیم؛ اگر در محیط آموزشی بدون اطلاع شهرداری به فضای آن اضافه شود تخلف صورت گرفته لذا قبل از هرگونه اقدامی ابتدا باید مجوزهای لازم اخذ شود.

وی در ادامه افزود: اگر آموزش و پرورش جهت تغییر کاربری فضای آموزشی خود مراحل قانونی و مجوزهای لازم را از شهرداری اخذ کند دیگر نیاز به پرداخت عوارض نبوده اما در پرداخت جرایم تخلفات آموزش و پرورش طبق قانون معاف نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه متاسفانه چند سالی است خانه و استخر معلم بارها توسط شهرداری پلمب می‌شوند، بیان داشت: این مسائل را یک بار برای همیشه در شورای آموزش و پرورش حل کنیم. بنابراین این اداره کل، برای روند تغییر کاربری فضاهای مذکور اقدام کند که دیگر شاهد این‌گونه اتفاقات نباشیم.

وی با بیان اینکه نباید بر اساس سرانه دانش آموزان فعلی در مورد تغییر کاربری‌ها تصمیم گیری شود، خاطرنشان کرد: با پیشنهاد شورای آموزش پرورش و در نظر گرفتن ملاحظات آموزشی و تربیتی در مورد حذف مدرسه‌ای تصمیم‌گیری می‌شود، البته باید در نظر داشت که ممکن است طی بیست سال آینده به این مدارس نیاز داشته باشیم.

خجسته پور با اشاره به اینکه در قانون بودجه به آموزش و پرورش به خوبی توجه نشده است، تصریح کرد: سرانه مدارس به شرط تحقق 100 درصدی بسیار کمتر از بودجه‌ای بوده که برای برخی موسسات فرهنگی در نظر گرفته شده است؛ البته در تبصره‌ها بعضی امتیازها مانند حذف عوارض تغییر کاربری و امثال آن به آموزش و پرورش داده شده اما کافی نیست.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده 5 و شهرداری در جهت کمک به آموزش و پرورش در مورد تغییر کاربری خانه معلم و برخی مکان‌های آموزشی دیگر همکاری و مساعدت لازم را داشته باشد، گفت: ما به دنبال تغییر کاربری 100 درصدی نیستیم اما درخواست داریم خانه و استخر معلم به صورت ویژه دیده شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در پایان عنوان کرد: مورد بدهی عوارض نوسازی خانه معلم به شهرداری مجدد احصاء شود و شورای شهر نیز با استفاده از اختیارات خود تخفیفات لازم را به آموزش و پرورش بدهند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 819065
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.