مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از وجود 300 مدرسه پژوهش محور در مازندران خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،سید علی قاسمی شامگاه امروز در گردهمایی آموزشی توجیهی استقرار پایه دوازدهم که با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش متوسطه و معاونین آموزش و پرورش استان تشکیل شد از تلاش برای استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده خبر داد و اظهار داشت:  تلاش های زیادی برای تحقق این امر صورت خواهد گرفت، این در حالی است که معتقدیم در این راه با چالش‌های زیادی چون ساعات آموزشی، نیروی انسانی، تجهیزات و ... مواجه هستیم.

وی ساماندهی فضا،نیروی انسانی و تجهیزات را از الویت برنامه های آموزش و پرورش دانست و افزود: برای تحقق این امر لازم است منابع تولید کرده و از این منابع به خوبی بهره برداری کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تحقق این امر را فرصت خوبی برای استان عنوان کرد و گفت: ساماندهی کلاس و نیروی های انسانی  از جمله دغدغه هایی است که باید در اولویت اقدامات آموزش و پرورش قرار گیرد.

قاسمی با تاکید بر اینکه فضای جدی گرفتن کار در استان حاکم شود ،افزود: چنانچه حلقه های مشترک بین همه اجزای تعلیم و تربیت بهم پیوسته باشد با تعلیم و تربیتی پویا در این حوزه روبرو خواهیم شد.

وی توسعه فرهنگ برنامه محوری و برنامه ریزی در بدنه آموزش و پرورش را امری ضروری دانست و توجه به فرهنگ برنامه محوری را از جمله رویکردهایی مهم در سال آینده عنوان کرد که باید به آن توجه ویژه شود.

قاسمی به وجود 300 مدرسه پژوهش محور در استان اشاره و با تاکید بر اینکه فضای پژوهشی در آموزش و پرورش استان حاکم شود ،گفت: نگاه ما بر این است تا معلمان ما پژوهش محور بوده و آسیب ها و تهدیدها در حوزه آموزش و پرورش شناسایی و آن را به فرصت تبدیل کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران افزود: دو هزار و یکصد نیروی انسانی حوزه آموزش و پرورش تا پایان سالجاری بازنشسته شده و بر اساس آمار نیر 4 هزار نفر دیگر سال آینده بازنشسته می شوند.

وی در ادامه پیشنهاد کرد تا وزرات آموزش و پرورش از هم اکنون سهمیه معلمان حق التدریسی را به استان ها اعلام کند تا فضای امید برای این نیروهای انسانی فراهم شود چرا که برای سال آینده خروجی نیروهای بازنشسته زیاد و به همان ترتیب ورود دانش آموز نیز بیشتر می شود.

قاسمی هدایت تحصیلی را از اقدامات موثر این نهاد آموزشی دانست و افزود:ما در حوزه هدایت تحصیلی با کمترین مشکل مواجه بوده ایم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.