به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فیروزی روز یکشنبه در یازدهمین جلسه تنظیم بازار استان کردستان اظهار داشت: تمام کسانی که در بخش های تولید، توزیع و عرضه فرآورده های مختلف نقش دارند باید منافع خود را به حداقل برسانند تا فشار کاذبی بر مردم وارد نشود و تولید به پایداری برسد.
وی اضافه کرد: کسانی که در زنجیره تولید نقش دارند از تولید کننده، حمل و نقل، خرده فروش و عمده فروش همه باید سود ببرند.
فیروزی گفت: این امر باعث افزایش بهره وری می شود و کارگروه تنظیم بازار می خواهد حقوق مصرف کننده رعایت شود و تمامی ایتم ها در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به تعیین قیمت گوشت مرغ در بازار افزود: کردستان از استان های تولید کننده گوشت مرغ مازاد بر نیاز بازار است و نرخ تمام شده مرغ در بازار استان باید کمتر از میانگین کشوری باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: هر روز قیمت مرغ توسط اتحادیه مرغداری هاب استان اعلام شود و سازمان جهاد کشاورزی باید این قیمت را با توجه با قیمت تمام شده بررسی و آن را تایید یا رد کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز از تشکیل ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفای در استان خبر داد.
محمد دره وزمی گفت: کمیته ای برای این منظور بر اساس بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل می شود و این کمیته گشت های عملیاتی و مشترکی را با سایر ارگان ها انجام می دهد.
مدیر سازمان تعاون روستایی کردستان هم گفت: این تعاونی تمام تلاش خود را برای ذخیره سازی اقلام مورد نیاز و اساسی بازار را انجام می دهد.
پیمان اسکندری گفت: هم اکنون یک هزار و 590 تُن گوشت مرغ و 35 تُن گوشت قرمز منجمد برای توزیع در انبارهای استان وجود دارد که سهم ذخیره گوشت قرمز 80 تُن است.

**300 هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کردستان خریداری شده است
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون 300 هزار تُن گندم از کشاورزان خریداری شده و سهم سیلوهای استان در حال تکمیل شدن است.
شهریار حنیفی افزود:پس از تحویل گندم 50 درصد قیمت آن در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و باید برای انتقال و ذخیره سازی گندم اقدام اساسی انجام شود.
وی اضافه کرد: با توجه به برداشت خوب گندم از مزارع استان پیش بینی می شود که امسال میزان خرید گندم مازاد بر نیاز استان به بیش از یک میلیون تُن برسد.
مدیر امور حمل و نقل استان کردستان گفت: کامیون داران استان تمایل دارند که گندم را از مزرعه به سلیوها منتقل کنند و رغبت خوبی برای انتقال گندم از سیلو به سایر استان ها هم جوار ندارند.
البرز حسینی افزود: در یک هفته گذشته 10 هزار 48 کامیون در مجموع 26 هزار تُن گندم را از سیلوهای استان به سایر استان های دیگر منتقل کرده اند.
در حال حاضر تعداد 727 واحد مرغ گوشتی در کردستان با ظرفیت حدود 14 میلیون و 459 هزار و 400 قطعه در دوره و حدود 58 میلیون قطعه در سال با توان تولید 100 هزار تُن گوشت مرغ در حال فعالیت است.
13 واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 330 قطعه و 13 واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت 555 قطعه در استان دارای پروانه است.
یک کارخانه جوجه کشی با ظرفیت 2 میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار و با توان تولید 20 میلیون قطعه جوجه یکروزه در سال، فعال است.
از صنایع مرتبط با این فعالیت، 6 کشتارگاه صنعتی مرغ با ظرفیت 16 هزار قطعه در ساعت، 15 کارخانه اختصاصی خوراک طیور به ظرفیت سالیانه 360 هزار تُن، چهار واحد ذرت خشک کنی به ظرفیت 62 هزار تُن و نیز سه واحد فرآوری کود مرغی به ظرفیت 50 هزار تُن در سال وجود دارد.
3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.