امین مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره شامل 2 بخش بین المللی و سراسری است که در دو رده سنی 13 تا 19 سال و 20 سال به بالا در دو بخش آقایان و خانم ها به صورت تک نوازی و گروه نوازی و بخش ویژه مولودی خوانی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 31 تیر ماه است، افزود: به دلیل استقبال گسترده هنرمندان دف نواز کشور و درخواست های متعدد، فرصت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا پنجم مرداد ماه تمدید شد.
رئیس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه بخش بین الملل این جشنواره به صورت غیر رقابتی برگزار می شود، یادآور شد: در این دوره، گروه های دف نوازی از چند کشور آسیایی و اروپایی حضور دارند.
مرادی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده از اساتید مطرح دانشگاه های معتبر موسیقی کشورهای صاحب سبک برای شرکت در این جشنواره دعوت بعمل آمده و پنل های تخصصی با موضوع بررسی مقام های موسیقی خانقاهی، تاثیر موسیقی در آیین ها و دف و سازهای کوبه ای هم خانواده آن در جهان نیز در این سه روز برگزار می شود.
وی گفت: در زمان برگزاری جشنواره هر شب در یکی از اماکن تاریخی سنندج با حضور گروه هایی از استان های گیلان، بوشهر، لرستان، کردستان و چند گروه خارجی، برگزاری یک برنامه ویژه برای علاقه مندان موسیقی در نظر گرفته ایم.
مرادی طرح ریزی و ایجاد زمینه جهت جذب هنرمندان و علاقه مندان به سازهای سنتی و عرفانی، ایجاد انگیزه در بین نسل جدید به فراگیری موسیقی های الهام گرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی را از جمله اهداف برگزاری جشنواره اعلام کرد.
هشتمین جشنواره بین المللی دف نوازی، دف نوای رحمت 31 مرداد تا 2 شهریور امسال و در فاصله بین اعیاد سعید قربان و غدیر در سنندج برگزار خواهد شد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.