به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: طبق اعلام وزارت نیرو امسال با کمبود منابع آبی مواجه هستیم بنابراین مصرف بهینه و درست آب و برق از سوی همه مردم ضروری است.
وی افزود: حتی در موقع وضو گرفتن نیز باید نسبت به استفاده صحیح و بهینه از آب حساس باشیم و این نعمت خدادادی را بیهوه هدر ندهیم تا افراد بیشتری در این فصل گرم بتوانند از آب استفاده کنند.
ماموستا خدایی همچنین خواستار توجه مردم به محیط زیست و طبیعت در فصل تابستان شد و یادآور شد: مردم در هنگام حضور در طبیعت، دشت و صحرا از روشن کردن آتش بپرهیزند زیرا گرمای هوا خطر آتش سوزی درختان و کشتزارها را افزایش می دهد.
امام جمعه سنندج اضافه کرد: آتش سوزی تنها به درختان و طبیعت لطمه نمی زند بلکه جان صدها جاندار و حیوان را می گیرد، پس باید مراقب موجودات زنده، طبیعت و محیط زیست باشیم.
وی در بخش دیگری از خطبه ها، از عدم رعایت حجاب انتقاد کرد و گفت: خداوند بر وجود حجاب برای مرد و زن تاکید کرده و کسانی که این مهم را رعایت نمی کنند از دستور پروردگار سرپیچی کرده اند.
ماموستا خدایی با بیان اینکه زن در اسلام دارای ارزش و کرامت است، تاکید کرد: زنان باید محجوب بوده و طوری رفتار کنند که در بازار سودای شهوت پرستان قرار نگیرند.
وی بی حجابی را نشانه ناآگاهی و عقب ماندگی دانست و افزود: همگی به دستورات خدا و پیامبر(ص) عمل کرده تا مورد عذاب خدا در دنیا و آخرت قرار نگیریم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان هم در سخنانی پیش از خطبه ها بر رعایت مصرف صحیح برق توسط شهروندان تاکید کرد و گفت: با توجه به کمبود ذخیره های آبی، نیاز است همگی در راستای مصرف صحیح انر‍ژی با این شرکت همکاری کنند.
هیوا لهونیان افزود: شهروندان می توانند با قرار دادن کولر روی دور کُند و خاموش کردن لامپ های اضافی، تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از خاموشی برق در فصل گرم تابستان داشته باشند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.