فرشید جهان بین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی در استان یک هزار و 416 میلیارد و 130 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه 838 میلیارد ریال از این میزان اعتبار از منبع تسهیلات بخش اشتغال پایدار روستایی ویژه نهادهای حمایتی تامین می شود، افزود: این تسهیلات در شهرستان های مرزی سقز، بانه، مریوان و سروآباد با کارمزد چهاردرصد و سایر شهرستان ها با کارمزد 6 درصد پرداخت می شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان تاکید کرد: 390 میلیارد ریال از این میزان نیز تسهیلات قرض الحسنه به عاملیت 12 بانک است که بیشترین سهم در اختیار بانک ملی ایران قرار دارد.
جهان بین یادآور شد: 188 میلیارد ریال از این تسهیلات نیز از محل منابع امدادی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، کمک دولت و باز دریافت اقساط است که به حوزه اشتغال کمیته امداد کردستان اختصاص پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد در سال جاری با افزایش 2 برابری روبرو است، گفت: سال گذشته 700 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی در استان کارسازی شد که 690 میلیارد ریال آن را توانستیم جذب کنیم.
وی اضافه کرد: سال گذشته سهمیه کمیته امداد امام (ره) کردستان ایجاد چهار هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در رشته های مختلف بود که سه هزار و 770 مورد آن محقق شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اظهار داشت: از اول سال جاری تا پایان خرداد برای 386 نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد شغل ایجاد شده است.
جهان بین افزود: بیش از هشت درصد اشتغال های ایجاد شده برای این افراد در حوزه مشاغل خانگی و 92 درصد نیز در قالب کسب و کارهای خُرد بوده است.
وی با بیان اینکه برای ایجاد این میزان شغل، 74 میلیارد و 780 میلیون ریال هزینه شد، یادآور شد: 34 درصد از این میزان تسهیلات از محل صندوق امداد ولایت و 66 درصد نیز از اعتبارات بانک های عامل تامین و پرداخت گردید.
بیش از 60 هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از خدمات و حمایت های این نهاد در استان بهره مند می شوند.
حدود هفت هزار نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد را کودکان یتیم زیر 15 سال تشکیل می دهند که توسط 13 هزار و 350 حامی حمایت می شوند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.