به گزارش خبرنگار ایرنا، صادق نجفی روز سه شنبه در بازدید از شهرک های صنعتی سنندج اظهار داشت: واحدهای تولیدی که توانسته اند در کنار همه مشکلات اقتصادی، تولید خود را حفظ و به فعالیت شان ادامه دهند با استفاده از راهکارهای مختلف حمایت می شوند.
وی افزود: واحدهای تولیدی راکد نیز از محل پرداخت تسهیلات بانکی و سرمایه در گردش حمایت می شوند تا فعالیت های خود را از سر بگیرند و به ظرفیت اشتغال و تولید کشور اضافه شوند.
نجفی تاکید کرد: مهمترین علت تمرکز وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از این واحدها، اتمام طرح های نیمه تمام بجای شروع دوباره برخی طرح های مشابه است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: جوانان کار آفرینی که ایده های نوآورانه و فن آورانه در واحدهای تولیدی خود ارائه می دهند نیز از سوی صندوق حمایت از ایده های نوآورانه حمایت می شوند و در راستای صادرات محصولات آنها نیز کمک خواهد شد.
استاندار کردستان نیز در این حاشیه این بازدید توسعه شهرک های صنعتی استان را رگ حیاتی تحقق توسعه دانست و گفت: باید تلاش شود واحدهای تولیدی مشکل دار از بحران خارج و واحدهای فعال نیز مراحل توسعه ای خود را آغاز کنند.
بهمن مرادنیا تاکید کرد: اتمام شهرک های صنعتی نیمه تمام استان در اولویت قرار گرفته و انتظار می رود دولت نیز از محل منابع ملی، اعتبارات ویژه ای برای تکمیل آنها اختصاص دهد.
به گزارش ایرنا، نجفی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی کشور روز سه شنبه به منظور بازدید از شهرک های صنعتی استان کردستان و منطقه ویژه اقتصادی بانه به این استان سفر کرده است.
شهرک صنعتی سرنجیانه نخستین شهرکی بود که مسئولان از ان بازدید کرده و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن خبر داد.
شهرک صعتی سرنجیانه یا سنندج چهار به مساحت 300 هکتار است که مرحله اول احداث آن در 75 هکتار سال گذشته آغاز شده است.
در این مرحله 140 قطعه زمین به سرمایه گذاران واگذار می شود که برای 9 مورد آن تفاهم نامه امضا شده است.
دولت زیرساخت های توسعه این شهرک از جمله راه دسترسی، برق و آب را با 120 میلیارد ریال اعتبار اجرا می کند.
مسئولان همچنین از چند واحد تولیدی در شهرک های صنعتی سنندج 1 و 3 از جمله شرکت نیرو رخش، ماد بنیاد، آریا پنجره و رویا پلاستیک نیز بازدید کردند.
نجفی پس از بازدید این طرح ها در دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و همچنین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های استان کردستان شرکت کرد.
شرکت شهرک های صنعتی کردستان دارای 29 شهرک و ناحیه مصوب از سوی هیات وزیران است که از این تعداد 14 مورد فعال و اراضی در این شهرک ها در حال واگذاری به متقاضیان بخش های تولیدی و صنعتی است.
زمین مورد نیاز 6 مورد از مصوبه های شهرک های صنعتی از سال 92 به بعد تخصیص داده شده که در نهایت از 29 مورد مصوبه هیات وزیران 20 مورد آن عملیاتی شده است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.