به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ علی یزدانی درباره صنعت نساجی و پوشاک گفت: در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و در حوزه سیاست اشتغال دولت دوازدهم ، یکی از مراکز و مکان هایی که کمتر توجه شده بود مناطق روستایی است.

وی اظهار داشت: اگر چه در روستاها باید متناسب با سند آمایش و امکانات بالقوه تصمیم گیری کرد، بر این مبنا یکی از سیاست های اصولی استقرار و تولید در حوزه پوشاک در روستاها است. این ظرفیت در بسیاری از روستاهای کشور وجود دارد و در چارچوب این سیاست تصمیم داریم در 31 استان کشور اقدام های لازم را انجام دهیم.

معاون وزیرصنعت،معدن و تجارت به تفاهمنامه توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی که با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن وتجارت در حوزه صنایع روستایی برای استقرار در نواحی روستایی امضا شد، اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در پنج استان کرمانشاه، همدان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و اردبیل که پتانسیل خوبی در تولید پوشاک دارند و یا نرخ بیکاری بالایی دارند اجرا می شود.

یزدانی اظهارداشت: پیش بینی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنایع روستایی و پوشاک ایجاد 90 هزار اشتغال در 31استان است و قرار است 31 شرکت پشتیبان در هر استان و یک شرکت پشتیبان ملی در مرکز تشکیل شود.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، قرار است در هر استان 20 کارگاه و در کل کشور 620 کارگاه روستایی تشکیل شود.
وی افزود: در برنامه ای که به صورت پایلوت با پنج استان شروع کردیم قرار است هفت هزار اشتغال مستقیم با استفاده از منابع بانک کشاورزی ایجاد شود و 50 درصد کمک های فنی و اعتباری نیز در اختیار شورای برنامه ریزی استان ها و 50 درصد نیز از محل کمک های فنی و اعتباری برای استقرار روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنها تامین شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 734646
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.