به گزارش ایرنا محسن گرامی در این نشست که چهارشنبه برگزار شد افزود:حل این معضل نیازمند تعامل مردم و سایر دستگاه‌های مرتبط است و چنانچه بناست این معضل اجتماعی حل شود همه باید همسوباشیم.
وی با بیان اینکه تاکنون مصوباتی برای مقابله با به ‌کارگیری اتباع خارجی انجام شده اما به مرحله اجرا در نیامده است، اضافه کرد: عادلانه نیست برخی با اخذ پروانه کسب، مدیریت واحد صنفی خود را به اتباع خارجی واگذار کنند و خود هیچ نقشی در آن نداشته باشند.
نائب رئیس اتاق اصناف جهرم با اشاره به اینکه به ‌کارگیری اتباع خارجی در مشاغل سخت حاشیه شهرها امکان‌ پذیر است، گفت: در وضعیت نابسامان بازار کسب و کار،اشتغال این اتباع در واحدهای مهم و حساس شهر به صلاح نیست و مقابله با آن در اولویت اتاق اصناف شهرستان جهرم قرار گرفته است.
گرامی،ساماندهی واحدهای فاقد پروانه با هدف تحقق عدالت و احقاق حقوق واحدهای پروانه ‌دار را ضروری دانست.
رئیس اتاق اصناف شهرستان جهرم نیز همکاری خوب واحد اماکن نیروی انتظامی با اتاق اصناف را قابل تقدیر دانست و گفت: اتاق اصناف شهرستان با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است که عمده آن مسائل مالی و اقتصادی است.
جابر قنبرزاده وجود واحدهای صنفی بدون مجوز را دغدغه اتاق اصناف شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: پیش از نگاه مالی به مجوزدار کردن واحدها، آنچه مهم است وجود بی‌انضباطی در بازار است که ضرورت دارد به این موضوع رسیدگی شود.
وی با اشاره به اینکه باید نسبت به واحدهای بدون پروانه و پروانه ‌دار تفاوت قائل شد، اضافه کرد: ساماندهی هرچه سریع‌ تر واحدهای فاقد پروانه از اولویت‌های اتاق اصناف است.
قنبر زاده گفت: به‌کارگیری اتباع خارجی توسط برخی صاحبان واحدهای صنفی انجام می ‌گیرد که این امر پایمال شدن حقوق شهروندان، آن هم در سال حمایت از کالای ایرانی است.
وی گفت: براساس قانون، اشتغال اتباع تنها در اشتغال سخت آن هم در حاشیه شهرها امکان‌پذیر است اما شاهد هستیم که محدوده اشتغال این افراد به مراکز شهر و مدیریت واحدهای صنفی رسیده است.
محمد دانش‌ نیا، رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان جهرم نیز در این دیدار گفت: با توجه به گستردگی شهرستان و وجود تعداد بالای واحدهای صنفی بدون پروانه، می‌طلبد با تعامل هر چه بهتر نیروی انتظامی و اتاق اصناف نسبت به ساماندهی این واحدها اقدامات مناسب صورت بگیرد.
جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
اتباع خارجی در جهرم، مشاغلی همچون نگهبانی باغ ، کفاشی، فروش ضایعات آهن، فروش پلاستیک های بازیافتی و کارهای ساختمانی را در اختیار دارند.
7375/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.