عطا ایرانمنش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت در حوزه توسعه زیر ساخت های راه استان کیلومتر 6 هزار و 300 میلیارد ریال از سوی دولت سرمایه گذاری شده است.
وی افزود: با استفاده از این مقدار اعتبار، 126 کیلومتر بزرگراه، 184 کیلومتر راه اصلی (بین شهری) و 650 کیلومتر نیز راه روستایی در استان احداث شد.
ایرانمنش میزان اعتبار هزینه شده برای احداث بزرگراه های استان در این مدت را حدود 2 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: با این میزان اعتبار، 126 کیلومتر بزرگراه (چهار خطه) در استان احداث شد و شاخص برخورداری کردستان از این نوع خدمات از 10 درصد به 18 درصد افزایش یافت.
رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی کردستان تاکید کرد: این اداره کل هم اکنون احداث 100 کیلومتر بزرگراه را در دستور کار خود قرار داده و انتظار می رود با بهره برداری از آنها شاخص بزرگراهی استان از رشد قابل توجهی برخوردار شود.
وی گفت: در این مدت با طرح های وزارت راه و شهرسازی در اسنان کردستان 184 کیلومتر راه اصلی بین شهری نیز احداث شده که برای آن حدود یک هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
ایرانمنش اضافه کرد: هم اکنون نیز 150 کیلومتر راه اصلی دیگر با حدود چهار هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب در حال احداث است که طرح تعریض جاده اصلی مریوان - سنندج از جمله آنها است.
وی در خصوص طرح های احداث راه های روستایی کردستان نیز اظهار داشت: با هزینه 2 هزار و 600 میلیارد ریالی 657 کیلومتر راه روستایی نیز در این استان ساخته شد.
وی افزود: در نتیجه این اقدامات شاخص راه های آسفالته روستایی کردستان از 37 درصد ابتدای سال 92 که حدود 2 هزار و 940 کیلومتر بود با 11 درصد افزایش به 48 درصد شامل 2 هزار و 947 کیلومتر رسید.
ایرانمنش با اشاره به اینکه شاخص راه های آسفالته روستایی کردستان با توجه به میانگین 60 درصد کشور به نسبت سایر استان ها در پایین ترین حد خود قرار دارد، یادآور شد: برای جبران این کاستی احداث راه آسفالته روستایی در یک هزار و 100 کیلومتر در دست اقدام است.
رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی کردستان تاکید کرد: این میزان راه روستایی با استفاده از چهار هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد که انتظار می رود در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.
به گزارش ایرنا، استان کردستان دارای هشت هزار کیلومتر راه دسترسی است که یک هزار و 850 کیلومتر از آن راه اصلی بین شهری و 6 هزار و 150 کیلومتر آن نیز راه روستایی است.
هم اکنون یک هزار و 550 کیلومتر از راه های اصلی بین شهری استان کردستان در حال بهره برداری و 300 کیلومتر نیز متروکه است.
همچنین 280 کیلومتر از یک هزار و 550 کیلومتر راه اصلی بین شهری مورد استفاده شامل بزرگراه یا چهارخطه است.
از 6 هزار و 150 کیلومتر راه روستای استان کردستان تا کنون 2 هزار و 947 کیلومتر اسفالته شده و بقیه نیز شوسه و خاکی است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.