رامین محمودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای این میزان راه در بخش بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی یک هزار و 120 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی افزود: 150 کیلومتر از این راه ها، روستایی است که سهم 600 میلیارد ریالی از اعتبار هزینه شده را به خود اختصاص داده و راه اصلی به طول 21.5 کیلومتر سهم 311 میلیارد ریالی و بزرگراه نیز به طول 13 کیلومتر سهم 212 میلیارد ریالی از اعتبارات هزینه شده، دارد.
محمودی اضافه کرد: هم اکنون بیش از یک هزار و 500 کیلومتر انواع راه در حوزه های مختلف در استان کردستان در حال ساخت است که انتظار می رود با اتمام و بهره برداری ار آنها شاهد توسعه و شکوفایی راه ها باشیم.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: 800 کیلومتر از یک هزار و 500 کیلومتر راه در دست احداث مربوط به حوزه راه های روستایی است.
به گزارش ایرنا، طول شبکه راه های استان هفت هزار و 834 کیلومتر است که این میزان شامل 6 هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.
در استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه وجود دارد که 90 درصد این راه ها در مناطق کوهستانی و تپه ماهور واقع شده است.
کردستان با 28 هزار کیلومتر مربع و یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.