سرهنگ بروز شیروانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این میزان اراضی در قالب 21 فقره پرونده خلع ید شدند، اظهار داشت: با این خلع ید حدود 235 میلیارد و 766 میلیون و 200 هزار ریال از اموال دولتی باز گردانده شده است.
وی افزود: پرونده اراضی خلع ید شده در این مدت در دو بخش شامل 10 فقره اجرای احکام قضایی و 11 فقره پرونده در بخش رفع تصرف فوری انجام شد که سهم پرونده های قضایی 245 هزار و 626 مترمربع با 165 میلیارد و 873 میلیون ریال بود و پس از صدور حکم قضایی اجرا شده است.
فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان اضافه کرد: سهم رفع تصرفات فوری نیز شامل 9 هزار و 450 مترمربع به ارزش 69 میلیارد و 893 میلیون و 200 هزار ریال بود که با تلاش گشت های این یگان به محض مشاهده تصرف برای رفع و خلع ید آنها اقدام شد.
سرهنگ شیروانی پرونده هایی که از سوی مراجع قضایی حکم اجرای آنها صادر شده را مربوط به شهرستان های سنندج، دیواندره، مریوان، کامیاران و بیجار اعلام کرد.
وی گفت: پرونده های رفع تصرف فوری نیز در شهرستان های سنندج، قروه، دیواندره و کامیاران رسیدگی شد که در هر کدام از بخش ها سنندج با پنج فقره بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.
وی یادآور شد: هم اکنون چهار فقره پرونده دیگر نیز در مراجع قضایی در دست اقدام است که تا پایان تیر ماه جاری تعین تکلیف می شوند و رفع تصرفات فوری نیز توسط گشت های این یگان به صورت جدی اجرا می شود.
شیروانی همچنین از همکاری تنگاتنگ با گشت های حفاطتی سایر دستگاه ها نیز خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون این فرماندهی با یگان های حفاظت سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری و همچنین نیروهای مردمی همکاری داشته و در کنار گشت های خود گزارش هایی را از آنان دریافت می کند.
به گزارش ایرنا، یگان حفاظت زمین و مسکن زیر نظر اداره کل راه و شهرسازی فعالیت می کند و از تابستان سال 95 برای تسهیل در کار حفاظت از اراضی ملی و اجرای احکام رفع تصرف، تشکیل شده است.
مساحت زمین های ملی محدوده و حریم شهرهای کردستان که توسط راه و شهرسازی حفاظت می شود 40 هزار هکتار با ارزش تقریبی 100 هزار میلیارد ریال است که تاکنون برای هشت هزار و 500 هکتار آن سند ثبتی صادر شده است.
کردستان با وسعتی معادل 28 هزار و 817 کیلومتر مربع در غرب ایران و 227 کیلومتر با کشور عراق مرز دارد و در مجموع یک میلیون و 493 هزار و 645 نفر جمعیت دارد که در 10 شهرستان، 29 شهر و یک هزار و 703 روستا ساکن هستند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.